kleine karekiet of bosrietzanger

Gestart door renevos4, juli 11, 2017, 10:02:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

renevos4

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/141455686
onzeker Bosrietzanger - Acrocephalus palustris gezien op 2017-07-11 Zeewolde - Horsterwold
Foto's:


bij voorbaat dank René Vos

frankneijts

Heb je niet wat meer foto's René? De, voor de ID, belangrijkste kenmerken zijn zó niet of slecht te beoordelen ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

renevos4

Hoi Frank,

ik heb nog één andere foto kunnen maken.

Groet, René

frankneijts

Citaat van: renevos4 op juli 11, 2017, 11:24:04 AM
Hoi Frank,

ik heb nog één andere foto kunnen maken.

Groet, René
Die voegt helaas niet zo heel veel toe René. Om deze 2 soorten vanaf foto's te kunnen onderscheiden heb je goed belichte en scherpe foto's nodig waarop o.a. de kleur & tekening van kop, boven- en onderzijde goed te beoordelen zijn, de gehele vleugel goed te zien is zodat de structuur te beoordelen is en eventueel ook de kleur van de poten. Een goede ID bestaat dan uit een optelsom van diverse kenmerken die op zichzelf niet doorslaggevend zijn. Op jouw foto's zijn bijv. de kleuren veel te 'warm' en is de vleugel nauwelijks te zien/beoordelen. Hierdoor zijn belangrijke 'onderdelen' van de ID-optelsom niet te beoordelen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

renevos4

Misschien helpt het nog als ik zeg dat het geluid me deed denken aan een rietzanger. Ben geen vogelaar, dus niet zo thuis in vogelgeluiden.

HPM

Citaat van: renevos4 op juli 12, 2017, 13:38:04 PM

Misschien helpt het nog als ik zeg dat het geluid me deed denken aan een rietzanger. Ben geen vogelaar, dus niet zo thuis in vogelgeluiden.

Dat helpt niet want de zang van Rietzanger wordt zowel met Kl. Karekiet als met Bosrietzanger verward.
Herman van der Meer