Elasmucha grisea/fieberi

Gestart door jck, juli 10, 2017, 19:33:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

jck

Ik heb altijd genoten van de vergelijkingsfoto's die sommige mensen maken van op elkaar gelijkende soorten (Arp en Frank Neijts :duim:), dus hierbij mijn eigen poging met de 2 bovengenoemde soorten. (De originele foto's zijn allemaal van mij).

James

thijsdegraaf


gbeersma

Prachtig James, en ongetwijfeld goed bruikbaar. Eventueel nog een klein tekstje erbij waar nu precies de kenmerkende verschillen zitten, en dan is het helemaal perfect.  :duim:
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

jck

Bedankt, heren. Thijs, is het iets voor een soortinfopagina?

James

thijsdegraaf

#5
Ja..daar had ik al aan gedacht James. Alleen zit ik met het probleem dat het de tekst is uit de veldgids van Vincent Kalkman en Berend. Ik had voor die groep nog geen teksten geschreven, omdat ik dat al een tijd wist. De tekst van de randwantsen, graafwantsen en glasvleugelwantsen is vervangen. Daardoor ziet het er als een eenheid uit in het wantsenproject: https://waarneming.nl/wantsen/index.php Zo gauw ik aan de tekst ga sleutelen, wordt dat ook zichtbaar in het project. Als het wantsenjaar om is kan ik er weer dingen aan toevoegen.
Verder haal ik nu de foto's, die ik bij teksten zet van waarneming met een HTML tekstje (van Arp geleerd), maar daar zal wel een mouw aan te passen zijn.
Als het goed is krijg ik nog een mailtje van Vincent, dan zal ik hem op dit topic wijzen.

arpwifi

Geen soortinfo, maar ik heb ze in deze twee topics toegevoegd :

4 look-a-like's
Het Fieberi Mysterie

Dat zijn nog steeds aardige topics om naar te verwijzen, al wordt het misschien tijd voor een nieuw overzicht Acanthosomatidae inclusief alle nimfen ofzo. Laats was er ook een vraag bij een nimf van Gerard Beersma waarvoor het handig was geweest om naar een goed overzichtstopic te kunnen linken :)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]


vincentkalkman

Inderdaad heel nuttig en wat mij betreft is het heel goed als deze figuren op de soortpagina komen te staan. Thijs: zou jij dat willen doen?

Groet, Vincent
Vincent Kalkman - Naturalis Biodiversity Center
Postbus 9517, 2300 RA Leiden
Bezoekadres: Darwinweg 2, Leiden, Tel.: 06 45662151

thijsdegraaf

#9
Ik zet het er morgen wel bij Vincent. (De netwantsjes zijn gelukt.)

thijsdegraaf

#10
Hoeft al niet meer. Staat er al netjes bij.  :duim: https://waarneming.nl/soort/info/19457 Vermoed door Arp  :blink: (had eerst in mijn vorige zin staan, dat als het niet lukte, ik bij Arp zou gaan zeuren)

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]