Welke stofluis?

Gestart door Peter Wieringa, juni 27, 2017, 20:37:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Peter Wieringa

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/140874294
onzeker Mesopsocus spec. gezien op 2017-06-22 Eerbeek - Molenbeek
Foto's:


bij voorbaat dank Peter Wieringa

arpwifi

Hoi Peter,

Als de kop en lichaamstekening van de adulten ook op het laatste stadium nimf geïnterpoleerd mag worden, dan zou Philotarsus parviceps mijn favoriet zijn, maar het is hoognodig dat iedereen eens stofluisnimfen meeneemt en volwassen laat worden zodat we beter met zekerheid gedocumenteerd krijgen hoe ze er allemaal uit kunnen zien.

Misschien dat anderen nog betere ideeën hebben, maar dit is alvast mijn kwartje voor de koffiepot :)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Peter Wieringa

Dank je wel voor de info, Arp

arpwifi

Kijk zelf misschien even wat je van mijn voorstel denkt Peter. Philotarsus parviceps is een relatieve nieuwkomer in NL en we hebben er nog geen nimfenfoto's van (die zijn sowieso schaars of helemaal niet te vinden).

Het zou wat mij betreft dus aardig zijn om je waarneming onder die soortnaam op te slaan, wellicht als onzeker, zodat de foto bij die soort teruggevonden kan worden?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Peter Wieringa

Hoi Arp,
Ik heb de waarneming aangepast. Nu verdere reacties maar even afwachten.
Groeten, Peter