Dit is toch een sprong terug ? error 500 w

Gestart door Andre321, juli 07, 2017, 14:27:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Citeern aantal waarnemingen schermen hadden de optie om tot 100 waarnemingen per keer te kunnen tonen (20-40-60-80-100 rijen) dat is terug gezet naar maximaal 40.
Het blijkt dat na pagina 2 de kans erg groot wordt dat een error 500 wordt geproduceerd door de server.

Erg erg jammer. Vond het al jammer dat ik dit telkens op 100 moest zetten. Je kunt je selecties toch zo maken dat je nooit naar pagina 3 hoeft ? Ik had er in elk geval nooit last van..en van deze optie heb ik dus ALTIJD last.
Deze oplossing heeft alleen maar nadelen.

HPM

Dat vind ik wat overdreven, Andre. Met 40 is het toch altijd nog een keer minder clicken dan met 20. Met een lijst van een miljoen zou je meestal helemaal niet hoeven bladeren maar zou je je lam scrollen.
In sommige gevallen gebruikte ik 100 maar voor normaal raadplegen zie ik bij de standaard 20 geen enkel probleem. Behalve dan dat zelfs die bij lange na niet op een scherm passen.
Herman van der Meer

Andre321

#2
Nou, als die "pagina selectie click implementie" nu goed uitgevoerd was..maar als je zonder muis zit (tablet, laptop zonder muis op reis, in de trein) is het echt een ramp.
Je kunt je vingers toch nooit op die cijfers krijgen op een tablet ?

En het is zeker niet overdreven. Scrollen gaat met een muis en op een tablet supersnel en handig. Daar zit wel een factor 10 tussen denk ik.
Deze oplossing is voor mij echt tien keer slechter..en dat terwijl de alternatieven al voor het oprapen lagen:
-selectiecriteria
-Je kunt zelf al voor 40-20 kiezen..mocht je daar behoefte aan hebben(blijkbaar zijn die mensen er)

Ik zou zeggen dat het bijna onbruikbaar wordt. Ik zie hier niet wie van deze verandering nu beter wordt.

HPM

Herman van der Meer

Daandrukker

#4
Ik gebruikte ook altijd alleen maar de 100 rijen. Heel erg jammer dat dat niet meer kan. Is het iets tijdelijks of is die optie expres weggehaald?

In dat laatste geval zou ik toch de bedenkers op andere gedachten proberen te brengen, het is namelijk ideaal voor:

- veel waarnemingen kopiëren in één keer
- overzicht in je waarnemingen van één bepaald dagdeel
- het snel terugzoeken van waarnemingen in één bepaalde tijdperiode

En uiteraard de redenen die Andre aanhaalt.

EDIT: ik zie dat het inderdaad voort komt uit een wel overwogen redenatie. Hoe erg is zo'n error 500?
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

Remco (en Violet)

Ik (Remco) gebruik bijna altijd een scherm met 100 waarnemingen, eigenlijk vond ik het al jammer dat het niet standaard op 100 waarnemingen stond.

Dit zeker met het aantal nachtvlinderwaarnemingen per avond/nacht wat wij hebben, was dit heel handig.
Zo'n aantal heb je namelijk al snel.
Je hebt dan, zoals Daan ook zegt, een goed overzicht van je waarnemingen op 1 dag of periode als je dit wilt bekijken, nu zou je dat op meerdere bladen moeten gaan bekijken.
Ook bij het invoeren van de foto;s gebruikte ik altijd 100 waarnemingen, al wij een avond 'nachtvlinderen' wordt de beste foto van een soort namelijk niet altijd op het zelfde moment gemaakt als de invoer van de waarneming, Hiervan had ik dus een goed overzicht in 1 of 2 bladen en maakte de invoer van foto's makkelijk, nu zou dat dus op een pagina op 5 zijn en mis ik het snelle overzicht.

Maar ook bij het raadplegen van onze waarnemingen heb ik bijna altijd die 100 per blad gebruikt en heb ik error 500 trouwens nooit gehad.
Inderdaad zoals André al meldt erg jammer, maar misschien kan deze aanpassing herzien worden...
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

hiskodevries

Remco, waarom gebruik je geen streeplijst? Dan krijg je een prima overzicht met samenvatting van een vang sessie?
Dit buiten het feit dat de oorzaak van die foutmelding moet worden gevonden, maar dat kan wel even duren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rudi

Ik zal ook nog even ter kennisgeving melden dat ik baal van de max. 40.
Ik woon in de gemeente eemsmond, dit gebied is de laatste tijd redelijk rustig, maar vaak heb ik zelf meer dan 40 meldingen per dag.
Straks is mijn gemeente zo groot dat het de hele noordkust van groningen bestrijkt: van Lauwersmeer tm de eemshaven. Gemeente Hogeland. Om een beetje overzicht te hebben kan ik per gebied gaan kijken wat ik gezien heb, dat zijn dan vaak 6 of meer gebieden.
Ik was vandaag al geneigd om niet te veel te melden om het overzichtelijk te houden, bijv. 20-30 kluten heb ik niet gemeld.
Het komt altijd zeurderig over om het te melden, daarom meld ik ook niet dat ik baal van de app waar de volgorde per waarneming wijzigt wat betreft Ter Plaatse, Overvliegend, Rustend etc. vroeger stonden overvliegend west,oost etc bijelkaar, nu staat de een bovenaan, de andere in het midden en nog een andere onder.
Gisteren meldde ik een ruiende vogel, dit betreft eigenlijk het type kleed, maar dat staat niet bij kleed maar in het rijtje terplaatse, overvliegend etc. In het mededelingen veld heb ik maar gemeld dat de vogel overvliegend was. Vandaag heb ik alles maar op ter plaatse gemeld, om gezoek in de app te voorkomen. Door zon is het zicht op de telefoon ook altijd lastig, dat speelt ook mee.
Wat een gezeur.
;D
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Violet (en Remco)

100 is weer te selecteren, thanks!

Streeplijsten lijken niet aan onze wensen te voldoen, maar misschien moeten we dat nog maar eens met een drankje erbij bespreken Hisko  ;D
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl


hiskodevries

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 10, 2017, 21:33:28 PM
100 is weer te selecteren, thanks!

Streeplijsten lijken niet aan onze wensen te voldoen, maar misschien moeten we dat nog maar eens met een drankje erbij bespreken Hisko  ;D
ik denk het wel, want daarmee bundel je een aantal waarnemingen ongeacht het aantal. als je straks 101 soorten hebt gezien past het ook niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Violet (en Remco)

Citaat van: hiskodevries op juli 11, 2017, 07:44:12 AM
Citaat van: Violet (en Remco) op juli 10, 2017, 21:33:28 PM
100 is weer te selecteren, thanks!

Streeplijsten lijken niet aan onze wensen te voldoen, maar misschien moeten we dat nog maar eens met een drankje erbij bespreken Hisko  ;D
ik denk het wel, want daarmee bundel je een aantal waarnemingen ongeacht het aantal. als je straks 101 soorten hebt gezien past het ook niet.

We hebben al heel wat info gezocht over streeplijsten, maar zien voor ons nog steeds de toegevoegde waarde niet. Maar misschien zien we iets over het hoofd?

Als wij een inventarisatie doen willen we alle afzonderlijke waarnemingen kunnen terugzien op de precieze locatie in een gebied (en dus niet gebundeld).
Ook het tijdstip en het stadium/kleed willen we bv. terug zien.

Maar goed, vooralsnog zijn we blij dat de optie '100' weer terug is bij je eigen waarnemingen!
Al is dat bij de waarnemingen van een bepaalde soort of gebied dan weer beperkt tot 40, terwijl we die overzichten ook vaak raadplegen, en nu dus veel meer moeten klikken. Geen gezeur, maar wel een constatering  ;D

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

hiskodevries

Een streeplijst is een bundeling van losse waarnemingen. Puur bedoeld om ze logisch te bundelen. Begin simpel. Voer al je waarnemingen in op 1 na. Na het opslaan van de een na laatste kies je onderaan in het invoerscherm voor streeplijst. Kies de juiste optie, druk op streeplijst. Als het dan goed is zie je links de waarnemingen die je al gedaan hebt. Vul begin en eindtijd in en check die laatste soort.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Violet (en Remco)

Citaat van: hiskodevries op juli 17, 2017, 19:02:59 PM
Een streeplijst is een bundeling van losse waarnemingen. Puur bedoeld om ze logisch te bundelen. Begin simpel. Voer al je waarnemingen in op 1 na. Na het opslaan van de een na laatste kies je onderaan in het invoerscherm voor streeplijst. Kies de juiste optie, druk op streeplijst. Als het dan goed is zie je links de waarnemingen die je al gedaan hebt. Vul begin en eindtijd in en check die laatste soort.

Ha Hisko, volgens ons ben je op vakantie? En zou je dus niet moeten reageren nu!!!

Los daarvan, we snappen het nog steeds niet... Samen eens afspreken lijkt vooralsnog de beste oplossing  ;D
We voelen ons heel dom nu...
Tot ergens na de vakantie!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

hiskodevries

Morgen pas. Probeer het gewoon een keer.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0