onbekende muis...

Gestart door Hathor, november 19, 2007, 21:11:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hathor

:( Welk dier is het...... eerst dit verhaal
Vandaag werd ik vereerd met bezoek van veel vogels, en twee achter elkaar jagende eekhoorns... super. Toen was het even rustig en zag ik ineens een rat (dacht ik eerst) op het terras; ik schrok zo dat ik hem wegjoeg ipv foto te maken STOM STOM :censored:
Hij was niet eens echt bang want ik moest naar buiten om hem weg te krijgen. Shit een rat dat is niet zo mooi... Toen pas dacht ik eens kijken in mijn boek...
Tja een rat is dus nog groter.... de bosmuizen zijn veeel kleiner deze was ongeveer 20-25 cm alles bij elkaar zijn staart was beetje behaard daarom ging ik af van de rat (heeft toch kale staart??) en ongeveer 30-40 % van lijf. Bruinig grijzig niet gelig, poten niet gezien. Kleine oren ik dacht kaal maar weet niet zeker, zaten redelijk op het lijf.
Ik woon aan de rand van het dorp (Noordbrabant omgev Tilburg) in een parkachtige omgeving tegen bos aan.

Kan iemand mij ppppllleeeaassseee helpen  :o  
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Hathor

Wie helpt me?? Is het een kruising van een zwarte en bruine rat??? :(  
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Jeroen Nagtegaal

20-25 cm is erg groot, voor een muis, dus bruine rat, Ook leuk, Maar kijk eens in de soortenoverzichten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tim Asbreuk

Een bruine rat is het meest logisch. Maar bij zwarte kom je soms ook bruinige kleurvariaties tegen.

Het meest kenmerkend is dat bij de zwarte rat de staart langer is dat de kopromp lengte .
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Hathor

Is dat niet eng zo rond mijn terras?
et was iid een groot beest..

Ik heb liever de eekhoorntjes
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Tim Asbreuk

Tja wat is eng. Ik zou er niet bang voor zijn je moet wel oppassen dat ze zich niet in je huis vestigen. Ik weet niet of je kippen, hond of andere dieren hebt die brokken/zaden eten. Anders zou ik het voer maar goed afsluiten.  
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

vuurvlinder

Is niet veel engs aan, ze doen verder niets. Ik heb ook wel ratten in mijn fietsenhok en mijn konijnenhok gehad.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Hathor

Vorig jaar hebben we verbouwd volgens mij had ie ervoor een hol onder ons huis.. Er zat namelijk een vrij groot 'muizenhol' vlakbij de fundering.. Dus misschien hebben we zijn hus wel vernietigd. Maar dan moet ie al bijna een jaar dakloos zijn, je zou denken dat ie dan al eerder was gekomen dan wel een ander dak had gezocht.
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne