Hoofdmenu

Fop?

Gestart door Corryabbink, december 07, 2005, 23:32:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Hallo allemaal,

Gisteren vond ik dit piepkleine zwammetje tussen het mos aan een boomvoet.(loofhout). Het was al bijna donker dus heb ik haar meegenomen en vandaag op de foto gezet. Het hoedje is ca 3 mm. de steel 1 cm. Verder heeft ze een gevoord/gegroefde steel die onderaan sterk verdikt is.
Wie weet welke soort het is.
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

en voor zover mogelijk de onderkant.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#3
Ik geloof dat ik de soort gevonden heb. De biotoop klopt en de paddo volgens mij ook. Het is m.i. een miniatuurtje van Cortinarius uliginosus(Koperrode gordijnzwam)

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#4
Heb je al naar de plaatjes gekeken?

Uliginosus

Fopzwam

Bij uligonosus zijn er veel meer plaatjes (staan ook dichter op elkaar) dan op jouw foto.
Dus toch wat een twijfelgevalletje..
Groet,
Tymo

feel4nature

Timo, hoe krijg je twee fotos in een bericht?
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

#6

[img]Hiertussen[/img]


De foto's komen van andere sites, gelinked dus.
Groet,
Tymo

feel4nature

zou je me kunnen vertellen hoe je dat precies doet?

en kan dat ook met fotos van je eigen comp?
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

#8
Je kan bij mijn weten alleen maar één plaatje van je vaste computer uploaden.
Je kiest een bestand, en dan bij het toevoegen van het bericht wordt ie erbij geplaatst.
Als je beschikking hebt over een server of fotosysteem (bijv. www.photobucket.com) op het internet dan kun je die foto's hier ook plaatsen.
Heb je daar een foto geupload dan doe je heel simpel rechtermuisknop op die foto, EIGENSCHAPPEN, en vervolgens kopiëer je de URL van de foto en zet je die tussen de
[img]plaatjes-tags[/img]
Groet,
Tymo

Corryabbink

Hoi Timo,

De paddo heb ik nog hier en hou haar in de gaten. Je hebt denk ik gelijk daarom ook de titel "fop" maar omdat niemand reageerde ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden en tot mijn verbazing kwam ik op bovengenoemde soort.  Toen ik haar vond dacht ik meteen aan fopzwam maar de voet was zo knolvormig en de steel niet naar mijn tevredenheid. Ik wacht de ontwikkeling van de paddo nog even af en dan zal het inderdaad wel op de beruchte Fopzwam uitdraaien.

Bedankt, Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Dinant Wanningen

hoi,

Ik denk aan Laccaria bicolor de lichte kleur klopt precies alleen mis ik het violet op de steel alhoewel zie ik toch een lichte zweem.

aju dinant,
Groet ,Dinant


feel4nature

CiteerJe kan bij mijn weten alleen maar één plaatje van je vaste computer uploaden.
Je kiest een bestand, en dan bij het toevoegen van het bericht wordt ie erbij geplaatst.
Als je beschikking hebt over een server of fotosysteem (bijv. www.photobucket.com) op het internet dan kun je die foto's hier ook plaatsen.
Heb je daar een foto geupload dan doe je heel simpel rechtermuisknop op die foto, EIGENSCHAPPEN, en vervolgens kopiëer je de URL van de foto en zet je die tussen de
[img]plaatjes-tags[/img]
thanx Timo!
ik weet weer genoeg
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

#12
Hallo Dinant,

Bedankt voor je reactie. Laccaria bicolor zou het ook best kunnen zijn. Het probleem is dat de paddo zo klein is dat ik nauwelijks naar de plaatjes kan kijken.
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"