Forum met schitterende foto's

Gestart door Dorine, december 11, 2007, 22:15:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dorine

Vanavond kreeg ik deze link doorgestuurd.
Een forum waarin de fotografen hun beste foto van het jaar laten zien.
Er staan werkelijk schitterende foto's op
van vogels en van andere dieren.
Dus voor degene die van mooie foto's houdt,
kijk en geniet:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/593662/0


Dorine van Asten
peregrines.nl

petermeer

Zitten inderdaad wel hele mooie foto's tussen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Tim de Boer

fredmiranda is sowieso ook een van de beste sites om info te vinden over cameras en lenzen, heel veel gebruikerservaringen enzo ook!
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Barbara1

Ha,die Dorine,

Prachtige site,maar ja wat wil je ook met die mooie lenzen.Leica bestaat 100jaar en heeft een boek uitgegeven waar ook prachtige vogelfoto's in staan en op de voorkant een slechtvalk.

Groetjes Barbara

ArjenDrost †

#4
CiteerPrachtige site,maar ja wat wil je ook met die mooie lenzen.
Sorry hoor, maar de fotograaf maakt nog steeds de foto... Geef een goede fotograaf een simpele camera en hij maakt nog steeds goede foto's, terwijl "Jan met de pet" met een topcamera nog steeds baggerplaten maakt. Ok, betere apparatuur helpt natuurlijk wel, maar ik vind de volgende vergelijking altijd wel mooi.

Een natuurfotograaf laat wat van z'n werk zien bij een familie thuis. Zegt de vrouw des huizes "Wat een mooie foto's, u heeft vast erg mooie lenzen". De fotograaf zegt dat hij inderdaad mooie lenzen heeft. Even later zitten ze gezellig aan tafel te eten. Zegt de fotograaf ineens "Goh mevrouw, dit smaakt echt erg lekker, u heeft vast erg dure pannen"...

Overigens, Fredmiranda.com is inderdaad een erg goede site waar veel kennis aanwezig is en veel nuttige gebruikersreviews op staan. Voor het geval iemand nog op zoek is naar zo'n mooie lens :-)

Groetjes, Arjen

frankw

maar met een waardeloze lens haal je niet de resulaten als die je met een super lens haalt, dus het kan alle kanten op....

Verder klopt de strekking van je verhaal ;)  

Barbara1

Je hebt natuurlijk gelijk zo bedoelde ik het niet.Ik heb een heilig ontzag voor fotografen.Het is gewoon de kift moet je maar denken.Ik zou dit ook wel willen kunnen.Je moet er een goede kijk voor hebben en geduld en een beetje geluk om net die mooie foto te kunnen maken.Ik weet dat er heel veel tijd gaat inzitten.

Groetjes Barbara

Antonie Blom

#7
Persoonlijk zou ik het hier iets anders stellen. Goede apparatuur komt tot zijn recht in de handen van de kenner (om het maar eens een naam te geven). Ik schaam me niet om te zeggen dat ik niet zulke goede foto's maak met een eenvoudige camera, om de simpele rede dat ik dan tegen een aantal beperkingen oploop (minder goede flits, meestal meer ruis met hogere ISO, geen of beperkte handmatige instellingen, etc). Natuurlijk heeft de kenner verstand van zaken als compositie, soorten licht, hoek van het licht, etc en weet daar zijn voordeel mee te behalen. En natuurlijk is het zo dat wanneer je "Jan met de pet" een goede spiegelreflex geef, hij nog steeds niet kan tippen aan het niveau van de kenner. Het is dus (volgens mij tenminste) zo dat de fotograaf een grote rol speelt, maar de kwaliteit van de apparatuur is zeker niet onbelangrijk.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog eens de programma's waarmee digitale foto's verwerkt worden. Heb je een gratis programma van internet of PhotoShop CS3, dit heeft ook een weerslag op de kwaliteit van de foto's. Recent zag ik nog een foto van een zeer goedkoop onbekend programma en bijna dezelfde foto door PS elements en dan zie je toch wel een groot verschil in kwaliteit.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Macrospider

#8
Mooie foto's en ik heb er zeker die veel slechter zijn dan sommige en ook die veel beter zijn. Ik geeft fam blom volledig gelijk de mooiste foto's tegenwoordig zijn een combinatie van fotografisch talent, goed materiaal en goede nabewerking in een degelijk programma als fotoshop. Misschien ook monitorcalibratie niet vergeten.

De foto waarbij een luipaard een kudu zou aanvallen lijkt me heeeeeeeel verdacht. Die rovers pakken enkel kleine dieren zoals impala. Vind die foto heel raar??
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoördinator van Spinnen In Terraria vzw