Hoofdmenu

korstzwam

Gestart door ratje, november 18, 2007, 18:38:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Ik ben ff vergeten hoe deze korstzwam heet. Hij heeft puntjes.

xenion

Op wat voor hout? Bloedde hij bij beschadiging? Zijn die puntjes niet gewoon van het mos waar hij overheen groeit?
Groeten,
Martin

ratje

#2
CiteerOp wat voor hout? Bloedde hij bij beschadiging? Zijn die puntjes niet gewoon van het mos waar hij overheen groeit?
Oe wat een lastige vragen. Ik moet je de antwoorden schuldig blijven. Van die puntjes had ik niet bedacht. :grin:

xenion

Als hij bloedt dan zou het de Eikenbloedzwam (Stereum gausapatum) of de Dennenbloedzwam (Stereum sanguinolentum) kunnen zijn, afhankelijk van het hout waar hij op zit, anders heb ik geen idee.
Groeten,
Martin

ratje

CiteerAls hij bloedt dan zou het de Eikenbloedzwam (Stereum gausapatum) of de Dennenbloedzwam (Stereum sanguinolentum) kunnen zijn, afhankelijk van het hout waar hij op zit, anders heb ik geen idee.
dat begrijp ik, in ieder geval bedankt :rolleyes:  

jleenaers

Heb er zelf niet zoveel kennis van maar kwam net ergens anders een foto tegen die me wel aan deze tandjes deed denken. Misschien kan je er iets mee. Getande boomzwam
Groeten, Jan

Gert Kremer

CiteerHeb er zelf niet zoveel kennis van maar kwam net ergens anders een foto tegen die me wel aan deze tandjes deed denken. Misschien kan je er iets mee. Getande boomzwam
http://www.jeannelauwen.nl
kijk daar is even.  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

wim veraghtert

CiteerHeb er zelf niet zoveel kennis van maar kwam net ergens anders een foto tegen die me wel aan deze tandjes deed denken. Misschien kan je er iets mee. Getande boomzwam
Ten eerste is de zwam die door Ratje hier gepost is, zeker geen Getande boomkorst maar eerder een soort Stereum o.i.d.

Ten tweede is de foto op de link verkeerd: die foto toont ook geen Getande boomkorst.
Een echte Getande boomkorst ziet er zo uit:
http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_...0e40518c6b668bc


Groetjes,
Wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

ratje

allemaal bedankt voor het meedenken bij deze zwam. Ik ga wel verder kijken of een dezer dagen de nagel over de zwam te halen. :duim: