Beste lezers,
Ik ben helemaal nieuw op waarneming.nl en ben hierop terecht gekomen via de website van stichting Platform Stop Invasieve Exoten (
http://www.invasieve-exoten.nl ).
Daar staat:
"Meld exoten!
Herkent u een plant in de natuur als (invasieve) exoot? Meld uw waarneming dan op
www.waarneming.nl. Beheerders, gemeenten en waterschappen kunnen dan snel ingrijpen als dat nodig is."
Dus ik heb mij geregistreerd voor de website en raakte daar een beetje het spoor bijster. Ik kan geen specifiek deel vinden dat dealt met het melden van invasieve exoten.
Wat is hier de bedoeling, gewoon maar melden van de waarneming en dat is het, of zie ik iets over het hoofd? Wordt daar serieus mee omgegaan daar deze "Beheerders, gemeenten en waterschappen"?
D.w.z. is daar enige indicatie van of kan ik me beter de tijd besparen en zelf direct actie ondernemen?
Als iemand hier enig licht op kan laten schijnen zal ik daar zeer erkentelijk voor zijn.
P.S. het gaat om reuzenbereklauw, of het de persicum of sosnowskyi variant is, geen idee maar het is duidelijk de woekeraar die ik in en rond Almere veelvuldig voor zie komen.