Stypella vermiformis

Gestart door spanjool, november 17, 2007, 00:09:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

spanjool

of zo, die het weet mag het zeggen. Op zaagsnee naaldhout.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Ismael

Groeten Ismaël Wind

spanjool

Hoi Ismael, ik denk dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt maar ik kan met die autobanden wat die dingen zijn het microscopisch bewijs niet leveren dus voer ik en ook niet in.
Waarschijnlijk heb ik een verkeerd stukje meegenomen, 1 van die bulten maar daar zitten alleen maar hyphen in, geen sporen of basidiën te bekennen dus ik zal er eventueel voor terug moeten.
Ik heb hier nog wel 20 van die soort dingen liggen maar geen van allen kom ik uit, ze lijken wel ergens op maar of dan kloppen de sporen niet of als de sporen wel kloppen dan het vruchtlichaam niet. Erg frustrating
Maar in iedergeval bedankt voor je suggestie.
Trouwens van alle gemelde op waarneming is er kennelijk niet 1 microscopisch onderzocht, hoe komen ze aan die zekerheid dat het em wel is?  :whistle:  
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Arno van Stipdonk

#3
CiteerIk heb hier nog wel 20 van die soort dingen liggen maar geen van allen kom ik uit, ze lijken wel ergens op maar of dan kloppen de sporen niet of als de sporen wel kloppen dan het vruchtlichaam niet. Erg frustrating

Trouwens van alle gemelde op waarneming is er kennelijk niet 1 microscopisch onderzocht, hoe komen ze aan die zekerheid dat het em wel is?  :whistle:
Henk,

Troost je, het gebeurt mij ook heel veel dat ik een soort niet op naam krijg na microscopisch onderzoek, maar hoe lang zijn nu eigenlijk bezig? Geduld is een schone zaak.

Er is er eentje wel microscopisch onderzocht. Probleem is dat ik niet kan bepalen of ze microscopisch onderzocht moeten worden en dan is het lastig om hier een reactie bij te plaatsen. Overigens zou ik zelf zulke korstjes altijd onderzoeken omdat er naar mijn idee vele van zijn die veel op elkaar lijken.

Nico Dam

Arno,
OK. (Al is me niet helemaal duidelijk wat in de laatste mails het onderwerp is.) Wat mij betreft kunnen alle waarnemingen van kleine tremelloide dingen (zoals Stypella; is niet Henk z'n vondst, trouwens) die niet uitdrukkelijk gemicroscopiseerd zijn verwijderd worden.
Groet,
Nico

Arno van Stipdonk

Nico,

We bedoelden de ingevoerde waarnemingen van Phlebiopsis gigantea:

http://waarneming.nl/soort.php?id=15764&wn...atum_tm=&tab=wn