Een gok: ijle zegge?

Gestart door Oscar, juni 25, 2017, 11:47:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Geen enkele mannelijke bloem aangetroffen in diverse onderzochte planten. Ik meen (als in: ik kan me vergissen) enkele bloemen met 3 stempels te zien, stempels op meeste bloemen deels of geheel verdwenen. Tongetje lang, vliezig, spits. Kafjes zeer spits, met vliezige rand. Ik loop vast met determineren vanwege de onzekerheid over het aantal stempels en het ontbreken van mannelijke aren of bloemen. Uiteindelijk vooral afgegaan op globale vorm van de bloeiwijze, dus het is niet meer dan een gok.

https://waarneming.nl/waarneming/view/140759994 onzeker IJle zegge - Carex remota gezien op 2017-06-24 Bussum - Cruysbergen

Foto's:

Met groet,
Oscar

Oscar

Opgelost. Tengere rus. Dom  :rolleye: .

Met groet,
Oscar

Rien Ondersteijn

Dom is niet het juiste woord vind ik -Onervarenheid misschien.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Oscar

Dank je, Rien :blink: . Ik zal bij een ander dat woord nooit gebruiken maar bij mezelf, in dit geval, wel. Als je me 's nachts wakker maakt, een plant onder m'n neus duwt en vraagt of 't een gras, rus, bies of zegge is, dan krijg je het juiste antwoord. Ik weet de verschillen. Bij deze plant gewoon niet gecheckt en van zegge uitgegaan. Komt vaker voor. Als ik anno nu een fout maak, wat pakweg 1 op de 15 keer voorkomt, dan is 't vaak omdat ik een aanname niet gecheckt heb. Op naar de 1 op 20  :rolleye: .

Met groet,
Oscar

Rien Ondersteijn

1 op 20 ?... :...de mijne haalt dat niet...
[ auto...]
Groene groe[n]tjes.Rien.