Trechterzwam....

Gestart door Gert Kremer, november 15, 2007, 21:40:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Nog een foto van 26-10-'07.
In gemeng bos.

2525
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

han.endt

Lijkt mij een Knotsvoettrechterzwam.

Gert Kremer

CiteerLijkt mij een Knotsvoettrechterzwam.
Han bedankt. ;)  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Haal deze nog een keer omhoog.

Ik heb deze wel al ingevoerd maar ik zit nog vol twijfels.
De steel is (te dun)en de kleur is anders.
.........
Oorzaak twijfel: ik heb nog foto's van een andere zwam wat ik denk dat het
Knotsvoettrechterzwam is.
Deze zal ik op een nieuw tropic zetten als deze is afgewerkt.



Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

ha gert,

ik denk dat dit ook een knotsvoet is, ze hebben niet altijd een verdikte voet. Wel is de steel altijd indrukbaar aan de basis
Groeten Ismaƫl Wind

wim veraghtert

Dit zou best wel een Knotsvoettrechterzwam kunnen zijn.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

han.endt

#7
Ik vind de vorm van de hoed altijd erg typisch voor deze soort. Van boven nauwelijks een trechter of zelfs helemaal niet en dan toch van onderen zeer ver aflopende plaatjes. Zou geen andere zwam weten die dat zo uitgesproken heeft. De dikke voet zit vaak nogal verborgen in het mos/strooisel. De steel lijkt mij hier afgebroken boven de verdikking.

Gert Kremer

Allen nogmaals bedankt.


Zal nu een nieuw Tropic starten onder Knotsvoettrechterzwam, maar dit zal dan wel weer verkeerd wezen, ik kom met deze hier op uit.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.