Gevonden aan het strand van Kijkduin

Gestart door Leon Olsthoorn, november 15, 2007, 15:56:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Afgelopen zondag vond ik aan het strand van Kijkduin de volgende vijf veren. Ik heb zelf al een beetje zitten puzzelen, wie helpt me verder?

Deze eerste is 131 mm lang. Doet me aan scholekster denken, maar het patroon past bij een staartpen, maar de lengte niet.
Drieteenmeeuw kan ik weinig voorbeelden van terugvinden, zou dat een optie kunnen zijn?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

Deze tweede is 160 mm, binnenste staartpen van wilde- of knobbelzwaan?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

Deze derde is 91 mm, lijkt me een spreeuw zo met die livhte zoom bovenaan. Mee eens?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

Nummer vier is 107 mm, ik zat zelf eerst te denken aan kramsvogel, maar daarbij heeft de veer die dezelfde vorm heeft een hele andere maat. Bovendien klopt de ruitijd niet.

Wat hebben we hier dan?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

En de laatste, nummer 5. Deze viel me op door de lange spoel en korte, scherpe vlag. Hij is 145 mm lang en eigenlijk heb ik geen idee, moet ik het in de buurt van de ganzen of van de meeuwen zoeken?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Robert

de eerste is volgens mijn een staartveer kokmeeuw.

Gr Robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Leon Olsthoorn

Citeerde eerste is volgens mijn een staartveer kokmeeuw.

Gr Robert
Mijn gids toont alleen binnenste staartpennen en die zijn veel kleiner en grijzer, maar of een buitenste staartpen er wel zo uitziet en of de maat klopt dat kan ik met mijn gidsen niet checken
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

frankmeer

Frank van der Meer

klaas van haeringen

1e: Staartpen van een juveniele meeuw, ik weet de maten niet uit m'n hoofd maar een drieteenmeeuw zou goed kunnen.

2e: Armpen; voor m'n gevoel is 16cm te klein voor een zwaan, ik zou de maten eens moeten nakijken maar ik denk aan een jan-van-gent.

3e: Armpen; zeker geen spreeuw, ik zou de veer in het echt moeten zien.

4e: Staartpen, waarschijnlijk een merel.

5e: Handdekveer van een jan-van-gent.

Groeten, Klaas