twijfelen tussen een paar camara's

Gestart door joost_gabriels, november 15, 2007, 14:25:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

hoi ik zit te twijfelen tussen 2 camara's en over 3 maanden ben ik al jarig ik zit te denken aan de fujifilm finepix s5700 , FujiFilm FinePix S6500fd , en de FujiFilm FinePix s5800 ik weet het echt niet en hebben jullie nog tips voor camara alvast bedankt :)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

KarelVink

Hallo Joost,

Als je een camera gaat aanschaffen kun je je voordeel doen bij
deze link: http://www.dpreview.com

Onder het kopje: Buying  Guide is het mogelijk om 2 camera's 'side on side'
met elkaar te vergelijken uit de camera database.
In de uitgebreide database waren echter de door jou genoemde types door mij niet te vinden..

Algemeen is, als je gaat voor een compact camera of te wel een 'point and shoot' type, dan moet je op zaken letten als;
- de accu kwaliteit, een type met penlights is ideaal
- de aanwezigheid van een 'ouderwets' zoekertje, vooral bij veel zon is dat makkelijk
- de echte zoom factor, de digitale zoom is overbodig  
- de mechanische constructie, cq de degelijkheid

Er is elders veel te vinden over dit onderwerp, een spiegelreflex met verwisselbare objectieven is natuurlijk nog mooier...

Succes, en een prettige verjaardig alvast...

Ka.

frankw

De 6500...
Deze camera heeft als enige van deze 3 wél een handmatige zoom, wat sneller en directer werkt. En ook qua lichtsterkte is dit een betere camera met in minimale diafragma van 2.8.. Waardoor je bij minder licht toch scherpe(re) foto's kan maken.

Nadeel van deze camera is dat íe met alleen XD kaarten werkt..

de 6500 is overigens niet meer leverbaar.. (in de reguliere handel)


Als ik je een tip mag geven dan zou ik vooral naar de kwaliteit van de lenzen kijken. Dus 1 met een zo hoog mogelijke lichtopbrengst.

Liever een camera met 6MP en een superlens, dan een 10MP met een prut lens.

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Panasonic en Sony, deze gebruiken Leica en Carl Zeiss optiek, welke de besten zijn. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Panasonic, mede door die Leica lens en het feit dat deze SD kaarten gebruiken, en Sony hun eigen Memorystick Pro Duo.

Het moet wel gezegd worden dat deze camera's wel iets kostbaarder zijn dan de toestellen genoemd is de starters post..

Alex Kwak

Je zou kunnen kijken naar de Panasonic DMC-FZ8. Zelf heb ik de FZ50, maar die zal boven budget zijn.

Nog een tip voor een goedkoop adres: http://www.digitalstreet.nl/
Goedkoop en prima service (alleen niet op zaterdag wat gaan halen  ;)

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Leon Olsthoorn

CiteerJe zou kunnen kijken naar de Panasonic DMC-FZ8. Zelf heb ik de FZ50, maar die zal boven budget zijn.

Nog een tip voor een goedkoop adres: http://www.digitalstreet.nl/
Goedkoop en prima service (alleen niet op zaterdag wat gaan halen  ;)

Alex.
Ik heb de FZ7, de voorloper, en na een half jaar ben ik nog steeds erg tevreden. Als je ook vogels en zoogdieren wil fotograferen zou ik sowieso gaan voor 10 of liever 12X optische zoom
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

joost_gabriels

nou ja ik krijg denk ik wel gelukkig de helft als kado :D
maar ik wil zo graag een eigen camra maa rik zal dnek ik wel al mijn accarios ofzo of hoe je het ook mag schrijven :). zelf moetne kopen ben ik bang voor maar ach. ik ga nu even naar die digitstreet kijken en bedantk voor de tips
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

frankw

#6
Citeer
Nog een tip voor een goedkoop adres: http://www.digitalstreet.nl/
Goedkoop en prima service (alleen niet op zaterdag wat gaan halen  ;)

Alex.
grapje zeker? KOOP NOOIT IETS VIA DIGITALSTREET! Bijna allemaal grijze import, ik ken hun constructie van inkopen en via welke (afrikaanse) landen.. hou het er maar op dat dat zeer creatief is.

De meeste camera's daar hebben GEEN nederlandstalig menu, dit betekend dat het GEEN europese camera's zijn en dat er dus ook geen europese garantie op zit!
Bied je zo'n camera, bijvoorbeeld van Panasonic, aan ter reparatie in NL dan krijg je deze niet meer terug! En zo zijn er nog wat voorbeelden te noemen..

Echt waar mensen let alsjeblieft niet teveel op de centen. Geef liever 100 euro meer uit en zorg ervoor dat je weet dat je over een (paar) jaar nog steeds service/uitleg ed. hebt. het liefst in de buurt natuurlijk!

Er zijn echt genoeg anderen op het internet die wel te vertouwen zijn. neem konijnenberg, kamera-express ed.

Het is natuurlijk bijna altijd beter om je apparatuur bij een vakman in de buurt aan te schaffen. Heb je een vraag of probleem dan loop je zo naar binnen, dan hoef je niet naar den Ham of Beuningen te rijden o.i.d.

Feit is wel dat de kleinere spelers in deze markt de duurdere lenzen niet standaard voorradig hebben en dat je deze niet tp kunt testen, maar op internet zijn tegenwoordig zeer goede tests te vinden.

En let op! reviews van consumenten zeggen meestal niets! Iemand die er niet mee kan werken zal, bijvoorbeeld, over de nieuwe canon 40D een negatieve review schrijven terwijl het in feite een super camera is..

Alex Kwak

Citeer
Citeer
Nog een tip voor een goedkoop adres: http://www.digitalstreet.nl/
Goedkoop en prima service (alleen niet op zaterdag wat gaan halen  ;)

Alex.
grapje zeker? KOOP NOOIT IETS VIA DIGITALSTREET!
Laten we hier niet zo'n discussie starten, daar zijn voldoende andere sites voor.
Je hebt een aantal goede argumenten, anderzijds heb ik goede ervaringen met de service van het bedrijf...

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Leon Olsthoorn

Citeer
Bied je zo'n camera, bijvoorbeeld van Panasonic, aan ter reparatie in NL dan krijg je deze niet meer terug! En zo zijn er nog wat voorbeelden te noemen..
Volgens mij heb je wel een aantal goede argumenten, maar ik kan niet geloven dat dit waar is. Een camera die je ter reparatie aanbiedt hoor je ten aller tijden gewoon weer terug te krijgen (als je maar betaalt). Dat het blijkbaar Afrikaanse import is geeft een reparateur natuurlijk niet het recht de camera in beslag te nemen.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

frankw

akkoord. Ik wil alleen waarschuwen voor dit bedrijf.

frankw

Citeer
Citeer
Bied je zo'n camera, bijvoorbeeld van Panasonic, aan ter reparatie in NL dan krijg je deze niet meer terug! En zo zijn er nog wat voorbeelden te noemen..
Volgens mij heb je wel een aantal goede argumenten, maar ik kan niet geloven dat dit waar is. Een camera die je ter reparatie aanbiedt hoor je ten aller tijden gewoon weer terug te krijgen (als je maar betaalt). Dat het blijkbaar Afrikaanse import is geeft een reparateur natuurlijk niet het recht de camera in beslag te nemen.
vreemd is t idd wel ja. Maar ik heb onlangs een vertegenwoordiger van Panasonic gesproken en deze wist mij dit te vertellen..

Overigens heeft de rechter een uitspraak gedaan over deze winkel/site en die houdt in dat ze iig geen Canon meer mogen verkopen tenzij deze via Canon NL worden geleverd.


Het is overigens geen afrikaanse import het gaat via afrika.  :angel:  

joost_gabriels

oja ik heb sinds begin april eindelijk de fujifilm s5700 was ik vergeten te melden
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

frankw

leuk, waar blijven de 1e foto's?? B)