Brandgans X keizergans?

Gestart door Leon Olsthoorn, november 14, 2007, 20:35:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Vanmiddag bij vogelplas Starrevaart in Leidschendam kwam een groep brandganzen laag overvliegen. Dit gaf me de kans om een goede foto te maken en alle vogels thuis nog eens goed te bekijken. Nu bleek dat in een totale groep van 44 1 Canadees, 2 Grauwen, 1 rotgans en 1 waarschijnlijke hybride vloog.

En die hybride daar zit ik zelf een beetje op te puzzelen. Hebben we hier nu een Brandgans X Keizergans in beeld? Of is het toch iets anders? Ik vind het lastig, sneeuwgans geeft meer wit op de hals en een donkerder snavel als ik de foto's van die hybride bekijk.
Brandgans X Indische geeft wel een iets lichtere snavel, maar niet zoveel grijsd in de hals en een zwart of grijs petje op het hoofd.
Brandgans X Keizergans lijkt het best vind ik. Maar wat denken jullie?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

laatvlieger

Het patroon komt me bekend voor, maar het is geen brand x keizer.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Adri Clements

Is't geen grauwe X brandgans?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Leon Olsthoorn

Als ik hier op de site kijk bij de foto's van die hybride dan lijkt deze er helemaal niet op. Maar er staan maar 2 verschillende exemplaren in het foto-archief waarvan de determinatie zeker is, dus er echt vanuit gaan dat dit de enige verschijningsvorm is (grauwe-achtige romp en brand-achtige hals en kop) kan ik niet.

Wat denken anderen van deze gans?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Alcedo atthis



Dear Leon,


for me it is impossible from this photo to say what your Hybrid goose may be. there are several possibilities, all of which would make a much better look on the bird nessecary...

Best regards, Jörn
greetings,
Jörn Lehmhus