Na opstarten Obsmapp moet ik enige minuten (!) wachten, heel irritant

Gestart door bruijsten, juni 19, 2017, 11:27:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

bruijsten

Bij het opstarten krijg ik de melding "Pas soortnamen aan. Dit kan enkele minuten duren. Schakel uw toestel NIET uit!" En dan moet ik inderdaad een tijd wachten, vaak inderdaad enkele minuten. Dit is heel irritant, het duurt dan dus een tijdje voordat ik waarnemingen kan invoeren. Ik heb Obsmapp een aantal keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook krijg ik altijd uploads van de nieuwste versie. Maar het probleem (is er al meerdere weken) blijft. Wat kan ik doen?
Groet, Pieter Bruijsten

Alex Kwak

Gooi de hele soortendatabase eens weg (via de geavanceerde opties), en download de benodigde soorten opnieuw.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

bruijsten

Ook dat heb ik al enkele keren eerder gedaan, tegelijkertijd met de de- en herinstallatie, zonder resultaat. Maar ik zal het nog een keer doen.

bruijsten

Ik heb dit nu gedaan, via de geavanceerde opties (dat had ik eerder niet op die manier gedaan), alleen de NL databases gedownload en inderdaad, het werkt! Ik krijg die melding (vooralsnog) niet. Nu ga ik nog een aantal werelddatabases downloaden, ik ben benieuwd of het dan goed blijft gaan, maar ik ben optimistisch. Hartelijk dank!
Groet, Pieter