Tips voor nieuwe telescoop gevraagd

Gestart door Adriaan Sleeuwenhoek, juni 09, 2017, 15:13:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan Sleeuwenhoek

Dag allemaal,

Ik wil een nieuwe telescoop kopen. Budget voor complete set (inclusief statief en hoes) is 2500-3000 euro. Ik wil er graag goede foto's door kunnen maken met mijn telefoon. Vergroting bij voorkeur 20 tot 60, maar hoeft niet per se. Iemand tips voor goede telescopen die nu op de markt zijn?

Groeten,
Adriaan Sleeuwenhoek

Wilfred

#1
Recent zag ik op het forum van Digiscoopix een zeer complete digiscoop set te koop staan met als basis een Swarovski ATX 95.
Een set om je vingers bij af te likken.
Staat volgens mij verder nergens aangeboden op Marktplaats of zo.
Ligt misschien net wat boven je budget maar wellicht is er nog wat af te snoepen van de vraagprijs.
Hier de link:
http://www.digiscooppix.nl/viewtopic.php?p=4196&sid=876144d1aa19b76287f035a80d794dcf#4196

hiskodevries

Adriaan, ik weet niet waar je woont maar ga naar een winkel waar ze meerdere soorten scoops verkopen en je ze kunt uitproberen.
Want wat gaat je bevallen? Rechte of schuine inkijk, een lichte scoop met 65mm objectief of een zware met een groter objectief.
Met jouw budget moet je een nieuwe kwaliteits telescoop kunnen aanschaffen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Adriaan Sleeuwenhoek

Dag Hisko en Wilfred,

Bedankt voor de tips. Ik ga die Swarovskiset bekijken. En qua winkels? Ik kwam zelf op Cameraland en Cameranu.nl. En natuurlijk Vogelbescherming. Welke winkels zijn goed? Ik woon in Ede en een uur rijden wil ik best voor een goede winkel.

Groeten,
Adriaan

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Adriaan Sleeuwenhoek

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik ga eens goed rondkijken en uitproberen wat voor mij het beste werkt.