kleine behaarde rondjes

Gestart door sjani van ophemert, november 12, 2007, 18:12:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjani van ophemert

Deze rode rond zwammetjes vielen mij op , er stonden ook roze  glazige bij. Er zitten zwarte haartjes aan de rand van de rode. Ze stonden op oude stronken op een vochtige plek. Er waren alleen loofbomen. Graag iemand's beoordeling groetjes sjani

sjani van ophemert


sjani van ophemert


sjani van ophemert

Ik weet niet of dit er ok bij hoort foto 4

Gert Kremer

Foto 2 Wimperzwammetje?
de laatste foto 4 een slijmzwam?

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

sjani van ophemert

Gert je zegt foto 2 , denk je dat de zwammetjes op foto 1 andere zijn dan 2. Ze stonden allen bij elkaar. groetjes sjani

wim veraghtert

admin nachtvlinders waarnemingen.be

sjani van ophemert

Scutellinia Spec. dat wordt hem niet , ik krijg hem niet ingevoerd, want die staat er niet bij.groetjes sjani

xenion

#8
CiteerScutellinia Spec. dat wordt hem niet , ik krijg hem niet ingevoerd, want die staat er niet bij.groetjes sjani
Probeer maar onder Wimperzwam spec., de wetenschappelijke naam staat met een typfoutje in de database, heb ik meteen doorgegeven.
Groeten,
Martin

sjani van ophemert


Gert Kremer

CiteerGert je zegt foto 2 , denk je dat de zwammetjes op foto 1 andere zijn dan 2. Ze stonden allen bij elkaar. groetjes sjani
Ik dacht ook iets van een bruine trilzwam te zien, maar de anderen zijn er al uit he. maar ik ben nog in de leerperiode :P
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Citeer
CiteerIk dacht ook iets van een bruine trilzwam te zien
Sjani (en Gert),
De andere paarsige schijfjes en knoopjes op de eerste drie foto's zijn Paarse knoopzwammen (Ascocoryne sarcoides s.l.).
Hallo Gerrit,
mee eens, maar op foto 2 boven rechterzijde dacht ik een oude bruine trilzwam  te zien.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

sjani van ophemert

de paarse knoopzwam heb ik geloof ik nog niet, bedankt voor jullie reactie.Gert ik ben voorlopig weer op de thuisbasis en niet meer in Hardenberg, dat zullen we wel weer missen. groetjes sjani