Hoofdmenu

Foto van de dag

Gestart door Gert Veurink, november 11, 2007, 20:47:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Citeer
Citeerhttp://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showforum=42
Gewoon een hint.
snap m ook niet, gaat niet om fotografie, maar om foto's, van vogels bovendien.  Staat hier toch goed?
Dat dacht ik ook!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Pim Wolf

mag ik jullie allemaal birdpix.nl aanraden voor het bejubelen van foto's? Leuke site en het nivo van de foto's is beduidend hoger. Da;'s ook niet zo gek, de namen van de respectievelijke sites zeggen het al: birdPIX en WAARNEMING.nl

pim

Gert Veurink

Citeermag ik jullie allemaal birdpix.nl aanraden voor het bejubelen van foto's? Leuke site en het nivo van de foto's is beduidend hoger. Da;'s ook niet zo gek, de namen van de respectievelijke sites zeggen het al: birdPIX en WAARNEMING.nl

pim
Ik ken birdpix natuurlijk ook wel en ook nederpix
ik vond het juist leuk om het hier te doen en dacht juist vanwege birdpix dat het hier niet lang zou duren... Ik vind het leuk dat je op deze manier de foto van de 'gewone waarnemer' kunt bejubelen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen zich eraan storen, lees het dan gewoon niet zou ik zeggen. Er zijn kennelijk verschillende mensen die het wel leuk vinden. Laat ons onze lol hebben zou ik zeggen. Zoals met alle onderwerpen sterft het vanzelf als er geen interesse meer is...
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

#93
Citeermag ik jullie allemaal birdpix.nl aanraden voor het bejubelen van foto's? Leuke site en het nivo van de foto's is beduidend hoger. Da;'s ook niet zo gek, de namen van de respectievelijke sites zeggen het al: birdPIX en WAARNEMING.nl

pim
Is niet echt een aardige opmerking t.o.v. de fotografen hier. Het zijn stuk voor stuk mooie plaatjes die juist hier, op waarneming.nl en op dit forum een topic verdienen.  :unsure:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

peter66

Zoals er al één zei, het gaat in dit topic om foto's van vogels en niet om fotografie. In dit topic staan 2 foto's (rotganzen op Texel en een smient bij de IJssel) van mij en dat zijn echt geen birdpix foto's. Birdpix is toch voor de tecbnisch kwalitatief hoge(re) foto's, welke handig zijn voor determinatie en waar de fotografie eerst komt en dan de vogels.

Ik vind het wel leuk zo, met name het verhaal achter de foto. Mijn beide foto's zijn genomen, terwijl een normaal mens nog lang zijn bed niet uitkomt tijdens vakantie of het weekend. Dat en de sfeer maakt het onvergelijkbaar met birdpix.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

peter66

Tijdens het opstellen van mijn betoog, reageerden er al twee voor mij op Pim. Mijn verhaal blijft desondanks hetzelfde.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

bob2

Waarschijnlijk zullen veel vogelliefhebbers op waarneming.nl ook birdpix kennen, en weten dat daar professioneel hoogstaande vogelfoto's te vinden zijn.

Dat doet niks af aan de foto's op waarneming.nl die gewaardeerd worden door de bezoekers ervan.

Net als op birdpix staan op waarneming.nl bijzondere foto's van vogels.

Fototechnisch hoogstaand of foto's die om andere redenen aanspreken.

Misschien dat in sommige gevallen juist foto's van 'amateurs' iets extra's hebben.
Omdat ze misschien niet fototechnisch top zijn ...

maar 'gewoon' iets bijzonders hebben, zoals een open bek met een tong eruit van 'gewoon' een meeuw ...


peter123

Bij Birdpix staat soms een verkeerde naam bij een foto terwijl de vogel levensgroot in beeld is. Dit zegt iets over de vogelkennis van sommige fotograven.

Groetjes Peter Soer

vuurvlinder

#99
Euhh... fotografen?  :)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

peter123

CiteerEuhh... fotografen?  :)
Mag tegenwoordig allebei.

Groetjes Peter

vuurvlinder

Citeer
CiteerEuhh... fotografen?  :)
Mag tegenwoordig allebei.

Groetjes Peter
Okee!  :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohanvantBosch

Citeer
CiteerEuhh... fotografen?  :)
Mag tegenwoordig allebei.

Groetjes Peter
dat geloof ik niet..... <_<

fotograven is volgens mij nog steeds erg fout.

Of ben IK gek?  :blink:  

Leon Olsthoorn

#103
Citeermag ik jullie allemaal birdpix.nl aanraden voor het bejubelen van foto's? Leuke site en het nivo van de foto's is beduidend hoger. Da;'s ook niet zo gek, de namen van de respectievelijke sites zeggen het al: birdPIX en WAARNEMING.nl

pim

Ik wil hier toch wel even op reageren, want ik vind juist dat dit topic mij iets extra's brengt boven birdpix. Ik ben zomaar een bijstandsvogelaar met een vrij simpele camera. Gewoon iemand met hart voor de natuur, die plaatjes maakt van alles wat hij zelf erg mooi vindt. Doordat mijn materialen niet optimaal zijn, net als mijn techniek, zul je mijn foto's niet snel op Birdpix terugvinden (hoewel Birdpix voor mij zelf wel dagelijkse kost is).

Maar in dit topic op het waarneming.nl-forum kunnen mijn foto's wel terecht. En het is gewoon erg leuk als anderen ook enthousiast blijken te zijn over mijn "Drieteenstrandloper met zijn kop in het zand terwijl de vloed aan komt rollen". Fotografisch is het plaatje verre van perfect, maar het geeft wél perfect aan waar mijn passie ligt. Ik vind het dus juist belangrijk dat hier ook de prutsers en de middenmoot terecht kunnen, waar ik mezelf met enige trots ook graag toe reken.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Jos Welbedacht

#104
Wel eens geprobeerd mee te kunnen komen bij Birdpix, of uberhaupt bekeken te worden?
;)  :P  

Gewoon simpel houden, met inderdaad meer het oog op de vogels dan op de foto's.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

vuurvlinder

Ik wort af en toe aardig beroert van die niewe spelling, maar zolang we mekaar begreipen is er niks aan de hant. @ Leon: ik vint jouw voto pragtig en verdient zeker een plaatsje in de top 5.  :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Leon Olsthoorn

CiteerIk wort af en toe aardig beroert van die niewe spelling, maar zolang we mekaar begreipen is er niks aan de hant. @ Leon: ik vint jouw voto pragtig en verdient zeker een plaatsje in de top 5.  :grin:
Doel je hiermee op mijn spelling? Ik ben normaal namelijk de grootste komma-neuker die je kan vinden, maar misschien heb ik bij mijn laatste post in het heetst van de strijd een steekje laten vallen.

Mijn excuses daarvoor
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

vuurvlinder

#107
Citeer
CiteerIk wort af en toe aardig beroert van die niewe spelling, maar zolang we mekaar begreipen is er niks aan de hant. @ Leon: ik vint jouw voto pragtig en verdient zeker een plaatsje in de top 5.  :grin:
Doel je hiermee op mijn spelling? Ik ben normaal namelijk de grootste komma-neuker die je kan vinden, maar misschien heb ik bij mijn laatste post in het heetst van de strijd een steekje laten vallen.

Mijn excuses daarvoor
Nee hoor, het was een reactie op het bericht van Peter. (fotograven) :D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

peter123

Sommige foto's van bijvoorbeeld Jorit Vlot kunnen ook bij Birdpix worden geplaatst. Toch staat ook hier de waarneming centraal terwijl bij Birdpix de foto centraal staat. Je kunt dus een waarneming invoeren zonder eerst een camera van 7000 Euro aan te schaffen.

Groetjes Peter

vastenhouw

Fotograven is toch fotografen:

http://www.onzetaal.nl/advies/fotograven.php

Met vriendelijke groeven

Met vriendelijke groeten,

Bart.



website: http://a82-95-208-35.adsl.xs4all.nl

Inge van der Wulp

Wat jammer zeg. Ik vind dit een heel erg leuk topic. Juist omdat je met een zeker niet geweldige foto van een springende walvis wel foto van de dag kunt worden. Het is leuk om te lezen dat ook anderen vinden dat je een bijzondere foto hebt gemaakt. Bij Nederpix zouden ze hem niet eens accepteren. Ik zou afgefakkelt worden op de kwaliteit. Voor veel vogel foto is dat ook zo met betrekking tot Birdpix.  

Wat mij betreft mag dit topic blijven. Het is leuk om aan het einde van de dag even de ingestuurde foto's te bekijken. Heb je daar geen zin in. Lees dit topic dan niet en stuur je eigen geweldige foto's lekker naar Birdpix. Daar krijg je technische adviezen. Wij beoordelen de foto's daar niet op maar gewoon op het plaatje. Is voor de fotografen ook wel eens leuk lijkt me.

Overigens vind ik bijstandsvogelaar echt een prachtig gevonden benaming Leon! Past ook wel bij mij  :grin:  
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Thijs Udo

#111
Dat en de sfeer maakt het onvergelijkbaar met birdpix.

Zelfs al was het zo: we hebben een FOTOGRAFIE-forum...
Ik vind dit topic heel erg weinig met vogel van doen hebben, maar het staat constant bovenaan <_<
Lees het niet is zo'n nep-argument, dan kan je dit net zo goed in libellen-forum doen, en zeggen "anders lees je het gewoon niet".
Als het toch gaat om de manier waarop de foto is gemaakt, en niet om de zeldzaamheid, afwijkendheid, of het aparte gedrag van de vogel, gaat het mi om de foto, niet om de vogel.

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_i...21ef57906b2a3e8 :duim:  

BramtK

Het ging heel goed totdat het geprietpraat begon over waar dit topic thuis hoorde.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Jaap Denee

Het ging heel goed totdat het geprietpraat begon over het aanwijzen van een 'winnaar van de week'.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

theomuusse

Wordt dit dan een prietforum of een bijstandsforum.
Of allebei!
Theo

Jaap Denee

#115
Klinkt in beide gevallen als 'behelpen'.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

hiskodevries

Dames en Heren,
Jullie mogen zoveel foto`s bespreken als je wilt.
dat is leuk voor de fotograaf (denk ik) maar we gaan geen competitie houden. Dat hoort niet bij het karakter van dit forum.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Inge van der Wulp

Toedeloe ik haak af. Het was namelijk opgestart als een gewoon leuk topic. Nu erger ik me er aan.

Kinderachtig bovendien dat we door de "beroepsvogelaars" zo naar beneden getrapt worden.  Het mag dan misschien in jullie ogen behelpen zijn. We beleven er ook plezier aan en niet iedereen heeft de tijd om overal heen te rijden voor een bijzondere en technisch hoogstaande foto. Houdt niet meteen in dat we ook mindere liefhebbers zijn (of mindere mensen).

Ik ga mijn waarnemingen en foto's wel voor mijzelf bijhouden en er plezier aan beleven. Ik hoef niet zo nodig ergens bij te horen.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Jaap Denee

Och Inge, niet zulke lange teentjes alsjeblieft.

Er wordt helemaal niemand naar beneden getrapt. Het woord prietpraat werd hier in eerste instantie door Bram gebruikt om het commentaar op de inhoud van dit topic te becommentariëren. Hij kwam daarmee in feite op voor iedereen die dit een leuk topic vindt/vond.

Dat ik vervolgens zijn woorden overneem om de vinger op de voor sommige mensen werkelijk zere plek te leggen is daarmee nog geen kritiek op het voorstel om een 'winnaar van de week' te kiezen. Ik constateerde alleen maar dat er vanaf dát moment kritiek geuit werd door anderen.

De opmerking van Theo is hooguit een verwijzing naar al het geouwehoer en specifiek de opmerkingen (prietpraat en bijstand) dat inmiddels ontstaan is in een topic dat zich in eerste instantie heel voortvarend leek te ontwikkelen. Mijn opmerking daarop houdt niets meer in dan dat het met beide typeringen (prietforum/bijstandsforum) behelpen is.

En al zouden wij ons negatief uitlaten, wat dan nog? Je moet je wel realiseren dat je hier op een openbaar forum zit en dat er altijd mensen zijn die er anders over denken dan jij en dat vervolgens ook melden. Dat je je dat persoonlijk aantrekt, dat je roept dat jij nergens bij hoeft te horen en dat je vervolgens maakt dat je wegkomt, maakt júist dat je tot een bepaalde groep mensen gaat horen.

Overigens heeft Hisko al ingegrepen, dus ik zie niet waarom je geen plezier kunt hebben met het bekijken van foto's.

Grow up en anders: toedeloe.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

#119
En hup, weer back on-topic... Blijkbaar gaat de aandacht hier niet uit naar al die fotografen, wat zou hij zien?



EDIT: deze foto is gemaakt door Lex Aalders, de vader van Jelle
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee