Kan dit een eileggende Groot Populierenhaantje zijn?

Gestart door Josee, juni 07, 2017, 18:23:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Aangetroffen aan buitenkant van een malaiseval

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/139679150
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2017-06-04 Echt - De Doort
Foto's:


Toelichting:
Ø ca. 10mm
bij voorbaat
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Thomasr

Populierenhaantje klopt m.i., waarom denk je dat ze eieren legt? Dat onder het achterlijf zijn nog niet helemaal opgevouwen vleugels denk ik
Met vriendelijke groet,
Thomas

arpwifi

Ik denk eigenlijk dat het beestje nog erg vers is en eventueel de vleugels nog aan het oppompen is ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

Avond u samen, met dank voor reageren  :duim: :lol: Tja ik was met meerdere mensen op pad en het eileggen was een in de groep geopperd idee... Jong exemplaar, die vleugels oppompt, ja.. dat klopt beter bij dit beeld! Groot populierenhaantje is dan toch het meest aannemelijk? Ik zie een vaag zwart vlekje op de kont  ;D (leerde ik ook van ene Pudding4Brains die ik heb gemist op de zomerbijeenkomst van de NEV!)
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Piuddingbrein was wel vlakbij, maar het gezellig ontbijt met reisgezelschap en familie ging toch voor en zat in de weg van zondag bij de groep voegen, dus heb ik zelf maar elders in Limbabwe een kleine inventarisatie gedaan en leuke dingen gespot :)

Blij met deze: https://waarneming.nl/waarneming/view/139695298
(andere nog invoeren...)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

Wow die zag ik nooit! Ziet er weer grandioos goed en knap behulpzaam, voor diegenen die deze ook mogen ontmoeten, uit! Mooi beessie!! En ja een mens moet kiezen en dan kies je het leukste, vanzelf  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers