Dwergooruil????

Gestart door PaulWaarneming, juni 04, 2017, 22:09:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

PaulWaarneming

Gisteren tijdens het hardlopen in het buitengebied van Rekken (gemeente Berkelland) hoorde ik een bekend geluid. Bekend wil zeggen, van vakanties in Zuid-Europa: de typische roep van een dwergooruiltje, vanuit een eiken/berkenbosje in het buitengebied en dan ook nog om kwart voor 10 's ochtends. Kan bijna niet, zou je zeggen. Maar welke vogel maakt een vergelijkbaar geluid?
Groeten, Paul Brugman

HPM

Herman van der Meer

migratorius

Vroedmeesterpad in Rekken lijkt me ook behoorlijk onwaarschijnlijk (ik weet dat ze her en der zijn uitgezet).
Wellicht een Goudvink?

JanHein

HPM

Vroedmeesterpad is overal behalve in Z-Limburg uitgezet, en dat is op nogal wat plaatsen (ongeveer 40 uurhokken).
Heel veel waarschjnlijker dus dan Dwergooruil en bovendien een gebruikelijke verwarring.
Herman van der Meer

PaulWaarneming

Het geluid kwam van hogerop in bosje. Klimmende vroedmeesterpadden?  ;)

't Zal altijd wel een raadsel blijven.

HPM

Misschien heb je je vergist. Mensen denken zo vaak dat ze een Dwergooruil horen terwijl het later Vroedmeesterpad bleek te zijn. Een verraderlijk geluid, wat vaak moeilijk is te lokaliseren.
Terug gaan lijkt me de moeite waard, zeker als het een Dwergooruil zou zijn. Een geluidopname maken kan dan helpen.
Herman van der Meer

frankneijts

De suggestie van Jan Hein dat het wellicht een Goudvink was (of in ieder geval iets anders dan pad/uil) zou ik ook serieus overwegen .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'