Hoofdmenu

Vogelkoppen

Gestart door pinky111nl, november 08, 2007, 18:14:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

pinky111nl

Hallo allen,

In Zierikzee op de Dikke Toren overwintert ieder jaar een slechtvalk. Vaak worden er ook prooirestanten gevonden. Dit wordt weer verwerkt in een verslag voor de leden van de VWG Schouwen-Duiveland, dat na ieder jaar gemaakt wordt.
Nu heb ik gisteren 2 vogelkoppen gevonden. Een kop behoorde toe aan een geoorde fuut, maar de andere kop kan ik niet thuisbrengen. Eerst dacht ik aan een tureluur (gezien de vrij lange rode snavel) maar een bekende van me (ook vogelaar) vindt de snavel te kort voor een tureluur en ook is deze vogel wat te donker volgens hem. Hij heeft boven op zijn kop wat gemeleerd grijs/bruin en bij zijn ogen is het meer effen grijs. Die bekende van me denkt meer aan een Paarse Strandloper. Wie weet wat het is??

Foto 1: de koppen van beide vogels, bovenste is de geoorde fuut, onderste is dus onbekend
Foto 2: meer gedetailleerde opname van de onbekende kop.

Alvast bedankt.

Groetjes, Judith





 
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef hoe weinig ik weet

Kaja

die tweede is volgensmij van een waterral.

Jeroen Nagtegaal

De 1e is Geoorde fuut, de 2 Paarse strandloper,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

bramubels

Nee hoor, de 2e is een waterral.

Mvg,
Bram Ubels.

ronald nuiver

Ik ga ook voor Waterral. Paarse Strandloper heeft gelige snavelbasis ipv rood.

vastenhouw

#5
Lijkt me ook waterral
Met vriendelijke groeten,

Bart.



website: http://a82-95-208-35.adsl.xs4all.nl

Wouter

Wat een aparte prooien voor een slechtvalk. Wel interessant om te zien!

Wouter

pinky111nl

Gelijk in mijn ANWB gedoken. Ik dacht dat ik hem helemaal had nagekeken, maar die waterral heb ik mooi overheen gekeken. Het plaatje in het boekje klopt precies. De grijze zijkanten van de kop en het donkerder gemeleerde bovenop de kop. En ook de snavel klopt precies.

Bedankt allemaal!!

groetjes, Judith

Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef hoe weinig ik weet

Toine

Kick! Hoe vindt 'ie ze zeg :) Best bijzondere prooien! Ik heb een half jaar in Zierikzee gewerkt en kwam iedere dag bij de Dikke Toren! Helaas nooit een Slechtvalk of prooirestanten gezien.. :(