Ongeldige coördinaten / Geen GPS gevonden?

Gestart door Willem_Bosma, mei 30, 2017, 15:36:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willem_Bosma

Hallo,

De laatste tijd krijg ik bij Obsmapp regelmatig de melding "ongeldige coördinaten / geen GPS gevonden". Dit terwijl ik qua telefooninstellingen wel toegang verleen tot GPS, en toegang geef tot mijn locatie. Het gebeurt niet continu, maar met tussenpozen zeg maar. Als ik de desbetreffende melding krijg kan ik geen waarnemingen invoeren.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast dank voor de reactie(s)

Met vriendelijke groet,
Willem
Groeten,
Willem

Velp/Opeinde

Mijn blog; http://natuurblog89.wordpress.com/

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Frits v.d Bos

Hoi Alex,

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem als Willem,  van de ene op de andere dag geen locatie meer.  heb alles gedaan wat je beschreven hebt maar zonder resultaat. Obsmapp verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.  Locatie werkt wel bij andere  apps .

Hoop dat je me verder kunt helpen /

Groetjes,

Frits
Mvgr,

Frits

laatvlieger

Heb het idee dat ik sinds vandaag opeens dit probleem ook heb. Duurt eindeloos totdat GPS wordt gevonden (als dat überhaupt al gebeurt).
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

#4
Uiteindelijk wordt er wel een fix gevonden, maar dit duurt minuten lang voordat er eindelijk een fix is. Waardoor even invoeren vanuit trein of auto er niet meer in zit. Coördinaten blijven ook hangen. Ik zie ze niet wijzigen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Alex Kwak

Citaat van: laatvlieger op januari 01, 2018, 12:45:11 PM
Heb het idee dat ik sinds vandaag opeens dit probleem ook heb. Duurt eindeloos totdat GPS wordt gevonden (als dat überhaupt al gebeurt).

Zou je me (via de geavanceerde instellingen) je logfiles eens willen sturen? info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Frits v.d Bos

Ik ben er inmiddels achter wat bij mij het probleem was. Locatiemethode stond niet op hoge precisie.  Icoontje van locatie even vasthouden dan op locatiemethode klikken dan zie je 3 opties :  Hoge precisie, Batterijvoeding besparen en Alleen apparaat.   Moet dus op hoge precisie staan.  Wellicht bij jou ook het probleem.

Groetjes Frits
Mvgr,

Frits

ranschols

Sinds een paar dagen heb ik ook het probleem van "geen GPS gevonden". Daarvoor werkte de app (en gps) wel gewoon goed op mijn Samsung S8. De Gps is uiteraard ingeschakeld en de machting voor locatie staat eveneens "aan" op mijn toestel voor deze app.  Bij andere apps zoals googlemaps werkt de GPS wel gewoon.

Gisteren voor de zekerheid ObsMapp opnieuw geïnstalleerd maar het gps probleem blijft bestaan.
ObsMapp is dus plotseling onbruikbaar geworden helaas. Wie weet de oplossing?

Thanks Ran

Alex Kwak

Citaat van: ranschols op januari 01, 2018, 15:09:50 PM
Sinds een paar dagen heb ik ook het probleem van "geen GPS gevonden". Daarvoor werkte de app (en gps) wel gewoon goed op mijn Samsung S8. De Gps is uiteraard ingeschakeld en de machting voor locatie staat eveneens "aan" op mijn toestel voor deze app.  Bij andere apps zoals googlemaps werkt de GPS wel gewoon.

Gisteren voor de zekerheid ObsMapp opnieuw geïnstalleerd maar het gps probleem blijft bestaan.
ObsMapp is dus plotseling onbruikbaar geworden helaas. Wie weet de oplossing?

Thanks Ran

Zou je mij ook (via de geavanceerde instellingen) je logfiles eens willen sturen? info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op januari 01, 2018, 15:11:12 PM
Citaat van: ranschols op januari 01, 2018, 15:09:50 PM
Sinds een paar dagen heb ik ook het probleem van "geen GPS gevonden". Daarvoor werkte de app (en gps) wel gewoon goed op mijn Samsung S8. De Gps is uiteraard ingeschakeld en de machting voor locatie staat eveneens "aan" op mijn toestel voor deze app.  Bij andere apps zoals googlemaps werkt de GPS wel gewoon.

Gisteren voor de zekerheid ObsMapp opnieuw geïnstalleerd maar het gps probleem blijft bestaan.
ObsMapp is dus plotseling onbruikbaar geworden helaas. Wie weet de oplossing?

Thanks Ran

Zou je mij ook (via de geavanceerde instellingen) je logfiles eens willen sturen? info@alexkwak.nl

Volgens de GPS-logging kom er niet één keer een GPS-fix voorbij. Controleer nogmaals of je locatiemethode wel op hoge precisie staat, en herstart je telefoon anders eens een keer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ranschols

Thanks Frits en Alex, dat was het idd. Probleem gelukkig opgelost.
Gps-instelllingen zijn mogelijk in de achtergrond aangepast als gevolg van draaien apparaatonderhoud (energiebesparing)

Alex Kwak

Citaat van: ranschols op januari 02, 2018, 10:24:50 AM
Thanks Frits en Alex, dat was het idd. Probleem gelukkig opgelost.
Gps-instelllingen zijn mogelijk in de achtergrond aangepast als gevolg van draaien apparaatonderhoud (energiebesparing)

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!