Hoofdmenu

Overname ObsMapp

Gestart door Martine Lemmens, mei 29, 2017, 14:21:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martine Lemmens

Alex Kwak, ontwikkelaar van ObsMapp, heeft ObsMapp deze maand overgedragen aan Stichting Natuurinformatie. Lees hieronder het officiële bericht:

De Android app ObsMapp is niet meer weg te denken bij het invoeren van waarnemingen. Inmiddels gebruiken duizenden waarnemers uit allerlei landen dit hulpmiddel dat bij het doen van veldonderzoek onmisbaar is geworden. Alex Kwak ontwikkelde in 2006 vanuit zijn hobby de PDA app WnPda, die het mogelijk maakte om waarnemingen direct in het veld in te voeren. Dit bleek een succes, en in 2011 volgde de moderne Smartphone variant: ObsMapp. Inmiddels is de app vele versies en verbeteringen verder, zoals de dit jaar toegevoegde transect- en punttellingenfunctie. Deze maand droeg Alex ObsMapp over aan Stichting Natuurinformatie (tevens eigenaar van Waarneming.nl), om zo de toekomst van deze app veilig te stellen. Overigens blijft Alex nauw bij de app betrokken, vanuit zijn functie bij IT-bedrijf Zostera blijft hij ObsMapp doorontwikkelen.
Business development Waarneming/Observation

Alex Kwak

Even voor de duidelijkheid: wat verandert er voor 'de gewone gebruiker'? Niets!
Alleen is het voorbestaan van ObsMapp nu geborgd. Ik blijf me gewoon met veel plezier bezighouden met ObsMapp, en zal de komende tijd ook gewoon (via het forum) aanspreekpunt blijven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

prima en chapeau voor Alex.

Marijn de Weijer

#3
Gelukkig,  :duim:

Niets tegen waarneming.nl hoor, ook  :duim:

Groet,
Marijn
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Jan Borst

Citaat van: Alex Kwak op mei 29, 2017, 14:25:02 PM
Even voor de duidelijkheid: wat verandert er voor 'de gewone gebruiker'? Niets!
Alleen is het voorbestaan van ObsMapp nu geborgd. Ik blijf me gewoon met veel plezier bezighouden met ObsMapp, en zal de komende tijd ook gewoon (via het forum) aanspreekpunt blijven.

Hopelijk niet alleen de komende tijd maar nog jaren  ;) Want complimenten voor hoe snel en creatief je altijd reageert op problemen, wensen en nieuwe ideeën. Alex ontzettend bedankt voor deze prachtige app, ik kan me eigenlijk geen dag in het veld zonder Obsmapp meer voorstellen. En ik ben erg benieuwd wat er de komende tijd nog voor extra functies bij gaan komen.