Hoofdmenu

Locatie van foto gebruiken

Gestart door wouterbosgra, mei 28, 2017, 20:59:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Volgens mij is het vragen, opmerkingen & bugs-topic read only, dus daarom in een los bericht. Als je een waarneming invoert en daar een foto aan koppelt dan vraagt obsmapp netjes of ik de locatie van de foto wil gebruiken. Dat wil ik graag, maar ik zou verwachten dat ie dan ook de datum en tijd van die foto gebruikt. Ik gebruik deze route vaak als ik op vakantie ben en vanaf mijn mobiel mijn foto's aan het uitzoeken ben ;D Makkelijker dan vanaf je mobiele browser kloten...

Alex Kwak

Ja, prima en logische uitbreiding, ga ik doen  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gert_Jan

Mijn obsmapp 7.11 vraagt niet of de gps-coördinatgen van de foto gebruikt moeten worden voor de locatiebepaling. Moet ik ergens een instelling aanpassen. Is er ergens een handleiding te vinden hoe ik dat moet doen?

Gert_Jan

Het werkt nu toch: de foto's bleken geen gps-info te bevatten. Maar door een instelling op de telefoon te wijzigen en een reset, werkt het nu wel. En Obsmapp vraagt keurig of locatie en tijd van de foto moeten worden gebruikt. Happy !!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

peter van santbrink

als ik kies voor "locatie van foto gebruiken" bij het uploaden van een foto dan is de uiteindelijke locatie in de waarneming niet correct (soms een km van de werkelijke locatie); heb een Samsung Galaxy S7

Alex Kwak

Citaat van: peter van santbrink op juni 17, 2017, 20:25:58 PM
als ik kies voor "locatie van foto gebruiken" bij het uploaden van een foto dan is de uiteindelijke locatie in de waarneming niet correct (soms een km van de werkelijke locatie); heb een Samsung Galaxy S7

Kijk dan zelf eens in de EXIF van de foto wat de locatie daarin is.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

peter van santbrink

Citaat van: Alex Kwak op juni 18, 2017, 00:52:36 AM
Citaat van: peter van santbrink op juni 17, 2017, 20:25:58 PM
als ik kies voor "locatie van foto gebruiken" bij het uploaden van een foto dan is de uiteindelijke locatie in de waarneming niet correct (soms een km van de werkelijke locatie); heb een Samsung Galaxy S7

Kijk dan zelf eens in de EXIF van de foto wat de locatie daarin is.

gisteren veel foto's meegezonden, soms gaat het goed maar helaas ook regelmatig niet; had zelfs bij oploaden van 5 foto's (voor 1 waarneming) dat 3 foto's op de goede locatie stonden en 2 een paar 100 meter verder...

Ben bang dat er iets mis is met m'n smartphone (of instellingen staan niet goed...)

Alex Kwak

Citaat van: peter van santbrink op juni 19, 2017, 14:42:07 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 18, 2017, 00:52:36 AM
Citaat van: peter van santbrink op juni 17, 2017, 20:25:58 PM
als ik kies voor "locatie van foto gebruiken" bij het uploaden van een foto dan is de uiteindelijke locatie in de waarneming niet correct (soms een km van de werkelijke locatie); heb een Samsung Galaxy S7

Kijk dan zelf eens in de EXIF van de foto wat de locatie daarin is.

gisteren veel foto's meegezonden, soms gaat het goed maar helaas ook regelmatig niet; had zelfs bij oploaden van 5 foto's (voor 1 waarneming) dat 3 foto's op de goede locatie stonden en 2 een paar 100 meter verder...

Ben bang dat er iets mis is met m'n smartphone (of instellingen staan niet goed...)

En heb je al gedaan wat ik vroeg?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citeerhad zelfs bij oploaden van 5 foto's (voor 1 waarneming) dat 3 foto's op de goede locatie stonden en 2 een paar 100 meter verder...
dit kan toch niet. op waarneming.nl wordt de lokatie bij de waarneming vastgelegd en niet bij de foto(`s )
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

peter van santbrink

Citaat van: Alex Kwak op juni 19, 2017, 14:44:46 PM
Citaat van: peter van santbrink op juni 19, 2017, 14:42:07 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 18, 2017, 00:52:36 AM
Citaat van: peter van santbrink op juni 17, 2017, 20:25:58 PM
als ik kies voor "locatie van foto gebruiken" bij het uploaden van een foto dan is de uiteindelijke locatie in de waarneming niet correct (soms een km van de werkelijke locatie); heb een Samsung Galaxy S7

Kijk dan zelf eens in de EXIF van de foto wat de locatie daarin is.



gisteren veel foto's meegezonden, soms gaat het goed maar helaas ook regelmatig niet; had zelfs bij oploaden van 5 foto's (voor 1 waarneming) dat 3 foto's op de goede locatie stonden en 2 een paar 100 meter verder...

Ben bang dat er iets mis is met m'n smartphone (of instellingen staan niet goed...)

En heb je al gedaan wat ik vroeg?

de locatie bij de foto is dus bij mij niet altijd correct, idiote is dat dus van 1 waarneming foto 1 om 16:13 op de juiste locatie staat en  een 2e foto om 16:14 een paar 100 meter verder....


peter van santbrink

Citaat van: hiskodevries op juni 19, 2017, 15:06:38 PM
Citeerhad zelfs bij oploaden van 5 foto's (voor 1 waarneming) dat 3 foto's op de goede locatie stonden en 2 een paar 100 meter verder...
dit kan toch niet. op waarneming.nl wordt de lokatie bij de waarneming vastgelegd en niet bij de foto(`s )

ik gebruik het gelijk meesturen van een foto voor het eerst, ik krijg de optie, wanneer ik een foto selecteer, of ik de lokatie en datum van de foto wil gebruiken en als ik ja kies gaat het dus fout; als ik nee kies gaat het goed maar dan krijg ik bij elke foto die ik mee wil sturen steeds weer die vraag

Denk dat er iets mis is met m'n smartphone maar weet niet of het een software of een hardware probleem is (heb te weinig kennis op dat gebied)

hiskodevries

bekijk de exif informatie van je foto`s en vergelijk dat met de coordinaten van je waarneming op waarnemin.nl
als jij op je smartphone bij locatie instellingen alleen wifi hebt staan, dan staan al je waarnemingen verkeerd
als je bij lokatie instellingen ook gps  aanzet zullen de resultaten heel wat beter zijn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: peter van santbrink op juni 19, 2017, 16:42:01 PM
ik gebruik het gelijk meesturen van een foto voor het eerst, ik krijg de optie, wanneer ik een foto selecteer, of ik de lokatie en datum van de foto wil gebruiken en als ik ja kies gaat het dus fout; als ik nee kies gaat het goed maar dan krijg ik bij elke foto die ik mee wil sturen steeds weer die vraag

Dit zijn twee verschillende issues:
1) Je foto's hebben de verkeerde locatie (waarschijnlijk, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord). Hisko heeft daar de waarschijnlijke oplossing voor gegeven.
2) Als je geen datum/tijd/locatie over wilt nemen, blijft ObsMapp dat bij volgende foto's vragen. Daar ga ik wat aan doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

peter van santbrink

Citaat van: Alex Kwak op juni 19, 2017, 17:07:22 PM
Citaat van: peter van santbrink op juni 19, 2017, 16:42:01 PM
ik gebruik het gelijk meesturen van een foto voor het eerst, ik krijg de optie, wanneer ik een foto selecteer, of ik de lokatie en datum van de foto wil gebruiken en als ik ja kies gaat het dus fout; als ik nee kies gaat het goed maar dan krijg ik bij elke foto die ik mee wil sturen steeds weer die vraag

Dit zijn twee verschillende issues:
1) Je foto's hebben de verkeerde locatie (waarschijnlijk, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord). Hisko heeft daar de waarschijnlijke oplossing voor gegeven.
2) Als je geen datum/tijd/locatie over wilt nemen, blijft ObsMapp dat bij volgende foto's vragen. Daar ga ik wat aan doen.

Ben er nu achter; het gebeurd als ik de optie bij locatiemethode Hoge precisie kies (= GPS, WiFi en mobiele netwerken); kies ik alleen GPS dan is het oke (maar dan is er geen locatie bij de foto maar dat is in mijn geval geen probleem); zowel m'n fotolocatie als de locatie op waarneming.nl klopte niet (niet alle waarnemingen bekeken) 

tijdens het invoeren via de app zag ik een paar keer de GPS coördinaten rood gekleurd (grote spreiding), denk dat een invoering op dat moment niet goed gaat ?

ad punt 2; was inderdaad de reden dat ik koos voor locatie overname, als je nee kiest komt die vraag steeds terug bij de invoer van een volgende foto