Foto's van Obsmapp worden niet geupload.

Gestart door marcel123, mei 24, 2017, 10:15:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

Citaat van: hiskodevries op april 10, 2017, 11:11:41 AM
Citaat van: wim veraghtert op april 10, 2017, 11:05:57 AM
Het is me dit jaar al meer dan eens overkomen dat foto's die aan een Obsmapp-waarneming hangen 'verdwijnen' bij  het uploaden. Waarnemingen uploaden gaat zonder problemen, maar de foto die in het veld probleemloos genomen werd, staat er niet bij. Die ben ik blijkbaar kwijt.

Mvg
Wim
dat klopt.
zeker als je meerdere fotos uploadt kan het uploaden van de foto`s zoveel langer duren dan de waarnemingen dat de laatste al verwerkt worden zonder dat de foto`s al op de server aanwezig zijn.
Wat helpt: snelle upload snelheid van internet.
Niet uploaden vlak voor het hele kwartier

Ik mis de foto's van mijn upload van vanochtend. Het mailtje is van 9:02 dus het lijkt  er wel op dat uploads tijdens het hele uur voor foto-loze waarnemingen zorgen.

wim veraghtert

In geval van 'mislukte' foto-upload:
Je kan die foto's overigens recupereren; ze staan nog wel ergens op je smartphone. Smartphone even aankoppelen aan PC en via de Verkenner wat in mappen snuffelen.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

marcel123

#2
Citaat van: wim veraghtert op mei 24, 2017, 10:29:31 AM
In geval van 'mislukte' foto-upload:
Je kan die foto's overigens recupereren; ze staan nog wel ergens op je smartphone. Smartphone even aankoppelen aan PC en via de Verkenner wat in mappen snuffelen.
Het gekke is dat ik juist de foto's van vanochtend niet zie op de verkenner-pc-smartphone. Die van 7.10 en oudere versies zie ik wel.

Als ik de 7.11-bestanden op mijn telefoon gekopieerd heb naar een andere folder kan ik ze pas benaderen vanuit de verkenner.
Wel vreemd, maakt Obsmapp 7.11 die foto's en logbestanden onzichtbaar vanaf de pc?

Het zelfde geld voor de logbestanden debug_2017-05-22.txt en debug_2017-05-24.txt  Ik zie ze wel op de telefoon maar niet vanuit de verkenner. Oudere bestanden zoals debug_2017-05-20.txt zijn wel gewoon zichtbaar.

---

Bij een nieuwe upload valt het me op dat het voortgangsscherm eerst alle foto's afgaat en vervolgens de waarnemingen geupload worden. Blijkbaar is het niet afdoende dat eerst de foto's geupload worden en vervolgens de waarnemingen, want ik was vanochtend mijn foto's wel kwijt...