Hoofdmenu

Googelen

Gestart door Corryabbink, december 19, 2005, 22:42:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Hallo allemaal,

Kom ik op Google bij het zoeken naar bepaalde planten/paddestoelen mijn eigen foto's tegen! Dat was even schrikken. Ook typte ik een bepaalde plaats in en warempel foto's en gegevens waren allemaal beschikbaar.

Het is echter zeer belangrijk dat wanneer de waarnemingen op Google meegenomen worden de vondsten(foto's) wat soort betreft goedgekeurd zijn door de desbetreffende administrateurs en alleen de zekere vondsten vermeld worden.

Groet,
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marcel123

Als je niet zeker van je determinatie bent kun je dat zelf toevoegen met een ?
Om de gegevens van waarneming.nl te zien hoef je niet ingelogd te zijn: alle gegevens in waarneming.nl kunnen door iedereen geraadpleegd worden, ook voor de robots van Google. Het lijkt me dan ook vanzelfsprekend dat je in waarneming.nl kunt zoeken via Google.

Corryabbink

Hallo Marcel,

De waarnemingen die ik invoer zijn zeker. Maar ik zie soms ook wel andere onzekere meldingen. Ik bedoel eigenlijk dat het mij verbaasde dat het zo snel door Google meegenomen wordt. Daarom is het heel belangrijk dat de soorten goed zijn anders zouden personen die de afbeeldingen bekijken verkeerd voorgelicht worden.

Corry.
met groet, Corry

marcel123

Citeerhet zo snel door Google meegenomen wordt
Dat heeft mij ook verrast, zeker voor een pagerank die maar 4 is, maar de site verandert ieder uur en blijkbaar heeft Google dat door en wordt de site dagelijks geindexeerd. Ik meende dat je ook kon zien hoevaak een robot langskomt maar dat kan ik helaas nu niet vinden.

Corryabbink

Mooi toch is alleen maar positief.

:lol: Corry.
met groet, Corry

RWester

Hallo allemaal,

Klopt inderdaad dat Google het ook zo snel oppikt. En zou zelfs naar aanleiding van deze koppeling zeker een motivatie kunnen zijn om alert en acccuraat bij waarnemingen te zijn.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester

Mark van Veen

Bovendien is het gebruik van Google ter determinatie een uiterst hachelijke zaak. Waarneming.nl doet zijn uiterste best om zo betrouwbaar mogelijk te zijn, maar van anderen weet je dat niet. Bovendien laat Google plaatjes zien van alles wat bij een trefwoord staat, dus ook andere soorten. Als laatste wordt meestal niet duidelijk of er sterk gelijkende soorten zijn, die bij insekten (en paddestoelen) vaker wel dan niet bestaan. Het is dus meer een aanvulling op betrouwbare werken (en websites).
groet,

Mark van Veen