kleine karekiet of bosrietzanger?

Gestart door Herman Vermeulen, mei 18, 2017, 20:50:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Vermeulen

Is dit een kleine karekiet of een bosrietzanger? En waarom is dat zo?
Met vriendelijke groet,
Herman

Herman Vermeulen

En eigenlijk ook dezelfde vraag voor deze vogel die een paar 100 meter verderop zat. Ik kan me het geluid van beide vogels niet meer herinneren.
Met vriendelijke groet,
Herman

frankneijts

Kleine Karekiet en Bosrietzanger zijn uiterst lastig op foto's te determineren maar met de nodige moeite is het wel te doen. Voorwaarde is dat je over meerdere foto's beschikt waarop de vogel van diverse zijden beoordeeld kan worden en alle relevante kenmerken goed te zien zijn. Uiteraard moeten die foto's scherp en goed belicht zijn. Helaas voldoen jouw foto's niet aan die criteria. Mijn 10 cent zouden hier naar Kleine Karekiet gaan maar dat is geen 'harde' keuze..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Herman Vermeulen

Dank voor je antwoord, Frank! Geeft me weer een drive om de zang- en roepgeluiden beter te leren kennen. Ben tot nu toe meer visueel ingesteld  ;)
Met vriendelijke groet,
Herman

frankneijts

Citaat van: HermVerm op mei 19, 2017, 00:34:52 AM
Dank voor je antwoord, Frank! Geeft me weer een drive om de zang- en roepgeluiden beter te leren kennen. Ben tot nu toe meer visueel ingesteld  ;)
Want dat vergat ik natuurlijk: de zang van beide soorten is dermate verschillend dat met een geluidsopname de ID een fluitje van 1 cent is. Maar nog beter natuurlijk is te proberen/leren dat zelf ter plekke te constateren, dan heb je dit forum wat dàt aan gaat helemaal niet (meer) nodig = win-win .... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'