Zang tuinfluiter?

Gestart door Lucie Kooistra, mei 08, 2017, 18:12:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lucie Kooistra

Omdat die nog niet goedgekeurd is begin ik weer te twijfelen ;)
Helaas zongen er een hoop vogels door elkaar heen waaronder ook de zwartkop.
Kan er niets mooiers van maken helaas.
Tuinfluiter klinkt als een snelle merel dat is wat ik weet maar verwar de zang van de zwartkop toch nog al te vaak ermee  :-\

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/137448594
Tuinfluiter - Sylvia borin gezien op 2017-04-28 Groningen - Selwerderhof
Geluiden:
https://waarneming.nl/sound/6/55646.mp3
bij voorbaat dank L Kooistra
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

HPM

Ik hoor geen Tuinfluiter.
Herman van der Meer

Dirk van Opheusden

Dirk van Opheusden

Lucie Kooistra

It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

HPM

Ik hoor Zwartkop, geen Tuinfluiter.
Herman van der Meer

Lucie Kooistra

Citaat van: HPM op mei 08, 2017, 19:19:24 PM
Ik hoor Zwartkop, geen Tuinfluiter.
Ik denk ze allebei te horen maar ben beginner
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

HPM

Ik ben geen beginner en ik hoor er geen Tuinfluiter doorheen maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt.
Overigens is het goed om tijdens het opnemen stil te staan en verder ook zo min mogelijk geluid te maken.
Herman van der Meer

Dirk van Opheusden

Bij nader inzien meen ik dat Herman gelijk heeft. Op 25 en op 37 sec. hoor je de typische Zwartkop-fluittonen.
Dirk van Opheusden

Lucie Kooistra

#8
Lastig hoor! Maar dan zal het wel zo zijn ;) Ik hoor ook heel duidelijk zwartkop maar meende ook tuinfluiter te horen.
Kreeg de vogel ook in beeld maar ging zo snel en was in de schaduw dus had ook zwartkop vrouwtje kunnen zijn.
Dus dat hielp me ook al niet veel verder.
Zwartkop staat er sowieso op dus verander de waarneming maar naar zwartkop en laat die tuinfluiter wel voor wat het is  ;D
Het is ook gewoon een slechte opname
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain