Een panter of een parel?

Gestart door Dragonfly, december 02, 2005, 17:30:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Hm, vind het verschil tussen parel en panteramaniet af en toe toch nog lastig. Bij deze paddo blijf ik maar twijfelen...



Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

Geen Parelamaniet, maar een Panter- of een Grauwe Amaniet. Ik denk aan de eerste, maar de vorst heeft lelijk zijn werk gedaan. Toch maar niet determineren lijkt mij.

Dragonfly

:(
Jammer.

Maar mijn dag kan toch niet stuk: heb eindelijk een knotszwam gezien. En het was nog wel een heideknotszwam!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

Leuk, maarre op welke heide staan die dingen nu niet. Ik snap het soms niet met het zeldzaam zijn van bepaalde soorten. De heideknotszwam is de enige die ik tot nu toe gezien heb (o ja, het draadknotsje ook nog) en ze staan hier volop en het is ook de meest ingevoerde knotszwam bij ons.

Dragonfly

#4
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

CiteerLeuk, maarre op welke heide staan die dingen nu niet.

En ikke hartstikke trots zijn!!!!!!

:P  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

CiteerEn ikke hartstikke trots zijn!!!!!!
Tuurlijk! De Pijpknotszwam is vrij algemeen, maar als ik hem (voor het eerst) zie dan maak ik een rondedansje :). En dan maar hopen dat niemand me ziet :unsure:  

knabenkraut

CiteerGeen Parelamaniet, maar een Panter- of een Grauwe Amaniet. Ik denk aan de eerste, maar de vorst heeft lelijk zijn werk gedaan. Toch maar niet determineren lijkt mij.
Om de panter, parel en grauwe amaniet te determineren maak ik gebruik van de volgende link: http://www.natuurpunt.be/download/activeco...handleiding.pdf
Ook andere paddestoelen zijn door deze site makkelijker voor mij te onderscheiden zeker als beginneling.

Voor deze amaniet zal het niet veel helpen ben ik bang en kun je beter in een dessertboekje bij de plumppuddinkjes kijken :D  
groetjes,
Dini

Elachista

Handig bestandje, maar alsnog kan ik niet zien of het nou pantherina of excelsia is  ;)
Die zijn zo niet van elkaar te onderscheiden, van foto errug moeilijk..
Groet,
Tymo

feel4nature

CiteerGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

CiteerLeuk, maarre op welke heide staan die dingen nu niet.

En ikke hartstikke trots zijn!!!!!!

:P
jeetje, ik zou ook hardstikke trots zijn....ik heb ze nog nooit gezien....

maar als ze nog te vinden zijn moet ik dus ook naar de heide? en waar moet ik dan zoeken? op open plaatsen of juist midden in de heide?
natuurlijk met groet, Ali.

han.endt

#9
Ik vind ze vaak op de wat opener stukjes in de hei, maar dan wel aan de randen bij de planten. Vaak juist op plekken waar wat reliƫf is.

feel4nature

oke Han, ik zal de auto kapen, en als het me lukt neem ik mn dochter met haar arendsoogjes mee (nee maham, niet weer naar het bohos..)
succes verzekerd..... :rolleyes:  
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

Ben ik ff blij dat ik niet zo'n moeder heb  :gap:  
Groet,
Tymo

feel4nature

pas maar op Timo! anders neem ik jou nog mee!!! :D  
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

Prima, maar dan kijken we ook naar rupsen  ^_^  
Groet,
Tymo

feel4nature

ach lieve hemel....moet ik daarover ook al iets leren??? :wacko:

wat zijn de weersverwachtingen voor zondag? :)  
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

#15
Sneeuwstormen, mogelijk een paar meter sneeuw...
Schep mee om fungi's te zoeken?
:lol:
Groet,
Tymo

feel4nature

als ik de auto kan krijgen dan geef ik wel ff een gil.
natuurlijk met groet, Ali.