Nu breekt mijn klomp

Gestart door JohnvR, oktober 31, 2007, 22:44:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Het is rustig op het forum. Jammer. Van de week ging er een vrouwtje Bruinrode heidelibel op het onderste randje achterop mijn laars zitten (OK, het was geen klomp). Door me in moeilijke bochten te wringen kon ik er een foto van maken. Ik ben wel benieuwd naar andere originele, moeilijke of leuke zitplaatsen.

frankneijts

Niet zo'n hele bijzondere (wijfje Blauwe glazenmaker) op niet zo'n hele bijzondere plaats zo op het oog. Maar dit is de broek van Theo M. en wie hem een beetje kent weet dat-ie die voor een goeie libellenplaat net zo makkelijk uittrekt als ik m'n laarzen aan.... ;)  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Sticht

Deze Zwarte was lastig vast te leggen omdat hij op mijn schouder zat. ( op goed geluk genomen met omgekeerde camera )

Sticht

En deze Bruinrode zat een poosje op m'n broekspijp.

Traveller

Blijft lastig, zo dichtbij en toch geen fatsoenlijke foto van kunnen maken.



Groeten Jordi
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

JohnvR

#5
CiteerBlijft lastig, zo dichtbij en toch geen fatsoenlijke foto van kunnen maken.
Altijd handig, zo'n collega fotograaf bij de hand.

Twee weken geleden tijdens een wandeling door de bossen bij Apeldoorn kom ik op de plaats van bestemming aan, een poeltje met de naam Salamendergat, zo leerde ik. Want wat schets mijn verbazing? Aldaar nog drie mij bekende libellenliefhebbers, Tim de B., bekend van waarneming.nl en al eerder tegen gekomen in mei op het Kootwijkerveen en Marian S. en Lies W. die ik in juni op libellenweekend in Limburg had ontmoet.

Op een gegeven moment kijken we met zijn allen naar een eiafzettend vrouwtje Venglazenmaker. Nog even een discussie of het er echt een is, maar inderdaad. Niet lang daarna vliegt het vrouwtje op om even verderop weer door te gaan met ei afzetten, op de trui van Marian S.!, zie foto. Dat leverde overigens geen voor ons zichtbare eitjes op, maar wel een mooi moment.


Weia

Leuk dit topic!
Ik kan het niet met een plaatje bewijzen, maar heb ook een verhaal. Ik was met ene Tieneke de G in een speciaal gebied om een heel zeldzame soort te filmen. Die liet zich af en toe zien maar ineens komt er een vrouwtje blauwe glazenmaker om eitjes af te zetten en dat zou ook leuk voor de film zijn. Maar het beest probeerde dan weer hier en dan weer daar en ik was steeds niet op tijd met statief en camera. Ze bleef ook steeds maar heel even proberen. De plek waar ze het langste bezig was, was de gesandaalde voet van Tieneke... Maar ik was niet op tijd.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Tim Faasen

#7
'k heb ook geen bewijsplaatjes, maar kan wel melden dat mijn collega's en ik afgelopen seizoen de Efteling hebben geïnventariseerd op libellen...

Ik heb dus 'inside information' over de libellen rond de PandaDroom, de beste plekjes in het sprookjesbos, de exclusieve soorten van Ruigrijk etc., etc....  B)

grtz,
Tim
entomo-ecoloog (als dat bestaat)

Sticht

#8
Op de fiets.

Sticht

En op het kinderzitje van de fiets.

Bertusvr

Samen met mijn partner in crime, mijn dochtetje, gaan we vaak insecten zoeken. Zit er dan een juffer of vlinder dan steekt ze haar hand omhoog en vaak gaat er een op haar hand zitten. Lukt het beste bij houtpantsers.  

frankneijts

Ik vond er nog 1, net op tijd.... (Plasrombout, vers mannetje)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

vuurvlinder

#12
Deze (vrouwtje Blauwe) kwam niet helemaal spontaan op mijn vinger zitten, maar kwam tevoorschijn uit de klimop rondom het slaapkamerraam. Mijn dochter was die een beetje aan het terugsnoeien omdat de ramen niet meer dicht konden.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gert Veurink



op de grotere kunstsoortgenoot...
groet!
Gert Veurink



Sticht

Citeer

op de grotere kunstsoortgenoot...
idem

Gert Veurink

Citeer
Citeer

op de grotere kunstsoortgenoot...
idem
ehm Martin... dit lijkt me een kunstroofvogel... ;-)
groet!
Gert Veurink



Sticht

#16
Citeer
Citeer
Citeer

op de grotere kunstsoortgenoot...
idem
ehm Martin... dit lijkt me een kunstroofvogel... ;-)
Gert, wat betreft roofvogel geef ik je gelijk, maar Kunst?  :D

Gert Veurink

Citeer
Citeer
Citeer
Citeer

op de grotere kunstsoortgenoot...
idem
ehm Martin... dit lijkt me een kunstroofvogel... ;-)
Gert, wat betreft roofvogel geef ik je gelijk, maar Kunst?  :D
:D
Neproofvogel klinkt ook zo onaardig...
Anyways, behoorlijk idem inderdaad en grappig contrast van de libel met die enorme vogel
groet!
Gert Veurink



Sticht

En je hebt van die huis, tuin en keuken beesten die niks van Kunst moeten hebben.

frankneijts

Ook deze Kleine tanglibel (Jura) hield van blauw-wit.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

CiteerOok deze Kleine tanglibel (Jura) hield van blauw-wit.
Tis meer Lila,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan Zwaaneveld

Dit Lantaarntje lust wel een biertje.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Els

Wie doet er nu het zonnenscherm naar beneden.... ik zit wél graag in de zon!
Els Ouwehand, Katwijk

Sticht

#23
Op het touw van de schommel.

Sticht

#24
Dezelfde plek.

Taka



Vorig jaar heb ik veel foto's gemaakt van een populatie weidebeekjuffers midden in de stad Utrecht. Voor de bewoners van het grachtje werd ik een bekende verschijning. Bij een van de keren dat ik bezig was kwam deze op mijn vinger zitten, en ik probeerde het allemaal zo te draaien dat er nog een leuke achtergrond op foto kwam. Ondertussen vloog ze een paar keer op voor een jachtvluchtje, maar keerde steeds weer terug. Een langslopende bewoner riep "Ah, de libellenfluisteraar".
(Sybe)

Hathor

Nou ik heb er ook een paar... de eerste is mijn favoriet een libel die tijdens een telling op de veldgids voor libellen gaat zitten Wat wil je nog meer.
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Hathor

nummer twee mijn zoon liep met een opdrogende viervlek die ook echt niet weg wilde. In het kader van een excursie was deze libel op zijn hand gezet (niet door mij) en bleef lekker waar ie zat....
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

Sticht

CiteerOp het touw van de schommel.
En nummer drie.

Weia

Ik heb ook nog een excursie-voorval. Bij Heidestein (Zeist) leidde ik een groep IVN-ers naar het water om te speuren naar larven die zouden gaan uitsluipen. We zagen er twee lopen en iedereen hurkte bij een daarvan. Toen zei ik: 'waar is die tweede eigenlijk, die hebben we toch niet vertrapt hoop ik?' Was ie zonder dat ik het merkte over mijn arm naar mijn schouder gekropen om daar te gaan uitsluipen! Gauw op een plant gezet en verder hebben we ons bij die andere zwarte heidelibellarf gehouden. Opnames ervan staan op de dvd, je ziet soms een schaduw van een excursiedeelnemer. Hun ge-ohhh en -ahhh hoor je niet, dat is door een vogel van 100m verderop vervangen.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0