Hoofdmenu

vreemd geval

Gestart door knabenkraut, december 01, 2005, 22:16:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

knabenkraut

Deze vond ik gisteren op een boomstam. Hij had een doorsnee van ongeveer 7 cm.
Zelf kan ik er niet veel van maken, maar wie weet is er nog iemand die een idee heeft.
groetjes,
Dini

knabenkraut

en een close up
groetjes,
Dini

Corryabbink

#2
Hallo Dini,

Lijkt me een Kaaszwam? Voelde ze sponzig aan en werd ze geel/rozig waar je haar aanraakte ?

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

Doet me vreemdgenoeg ook wat aan een kaaszwam denken, enigszins blauwige gloed - lijkt op een blue cheesefungi.
Groet,
Tymo

knabenkraut

Hoi Corrie,

Nee sponsachtig is niet het juiste woord, meer rubberachtig maar niet erg elastisch. Het vervelende is dat het net om het vriespunt was dus het weer kankan een behoorlijke invloed hebben op mijn waarneming.
Hij was ook duidelijk bekervormig.  
groetjes,
Dini

Corryabbink

Het is in ieder geval een kaaszwam. Welke is moeilijk er zijn er heel veel. Het zou de Asgrauwe kunnen zijn die heeft soms geelverkleuring.  

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

knabenkraut

Ik sta elke keer weer versteld van de vormen die sommige zwammen hebben of krijgen. :D

Dus een kaaszwam. Weer wat geleerd bedankt Corry.
groetjes,
Dini

Corryabbink

:welcome:  Ze staan hier volop in het bos. Vandaar dat ik er me mee bezig kon houden. Je leert overal wat van. Als je nu weer zoiets ziet moet je kijken of zij bij aanraking (buisjes vooral de zijkanten) geel verkleurt en daarna misschien rood wordt en proeven of in hoeverre ze bitter is. Deze zou niet bitter mogen zijn.

Corry.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"