Hoofdmenu

Ringboleet

Gestart door Gert Kremer, oktober 29, 2007, 22:50:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo.
Kan dit een grauwe ringboleet wezen? lang een bospad in Ommen met een gemengde bomen.
Staat in de Gerhardt vrij zeldzaam, dus de kan niet missen he  :P
maar de foto van de buisjes is mislukt. :(

2576 hoed
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

2579: met veel grote Beuken aan de bosrand.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

#3
Heeft ie een ring dan? Ik denk meer aan een (vrij licht) Eekhoorntjesbrood...
Groeten,
Martin

Gert Kremer

CiteerHeeft ie een ring dan? Ik denk meer aan een (vrij licht) Eekhoorntjesbrood...
nou ring :huh:  de lichte rand om de hoed.
maar ik kon geen netwerk om de steel vinden. (mijn ega ook niet)
Ik heb ook nog aan een Haagbeukboleet gedacht, maar geen onderzoek verder gedaan.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Een Ringboleet heeft een ring om de steel... Die valt dus af ;) Voor de Haagbeukboleet vind ik hem ook erg licht, en die staat bijna alleen onder haagbeuk.
Ik heb nog aan een Fluweelboleet gedacht, maar daar vond ik de steel te licht voor, ik hou het voorlopig op een onzeker Eekhoorntjesbrood, hopelijk heeft iemand anders nog een mening :)
Groeten,
Martin

Gert Kremer

CiteerEen Ringboleet heeft een ring om de steel... Die valt dus af ;) Voor de Haagbeukboleet vind ik hem ook erg licht, en die staat bijna alleen onder haagbeuk.
Ik heb nog aan een Fluweelboleet gedacht, maar daar vond ik de steel te licht voor, ik hou het voorlopig op een onzeker Eekhoorntjesbrood, hopelijk heeft iemand anders nog een mening :)
en anders vergeet ik hem, bedankt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

han.endt

#7
Ik zou hem inderdaad maar op onzeker houden. Mijn eerste gedachte was trouwens ook (een ingedroogde) Gewone Fluweelboleet.

Gert Kremer

CiteerIk zou hem inderdaad maar op onzeker houden. Mijn eerste gedachte was trouwens ook (een ingedroogde) Gewone Fluweelboleet.
Han,
Onzeker istie, maar droog was deze niet.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.