Hoofdmenu

N. triandrus

Gestart door Martin20, april 23, 2017, 13:13:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martin20

Hallo mede-waarnemers,

Vandaag deze waarneming mogen doen.
Naar mijn mening een tuinbol die nu in het wild is gaan groeien.
Hoe deze het beste in te voeren of is deze niet in te voeren?

link naar de waarneming: https://waarneming.nl/waarneming/view/137155684


nielseimers

De determinatie lijkt mij correct. Ik zie dat de soort twee maal eerder gevonden is:
Het is echter lastig om te beoordelen of dit verwildering of aanplant betreft. Als jij overtuigd bent dat jouw exemplaar een verwildering betreft, zal ik het taxon activeren.

Rien Ondersteijn

#2
Het lijkt me hier een park waar van alles kan zijn aangeplant.
Als de soort aangemaakt zou worden ,zou je m kunnen invoeren.

P.S.: beetje late reactie t bovenstaande-maar wel graag complimenten aan Niels [door de soort zo snel te vinden bij de waarnemingen]
Groene groe[n]tjes.Rien.

Martin20

Ik heb hem gevonden op een begraafplaats.
Hier werk ik dus erg betrouwbaar hoe ik aardig weet of het is aangeplant is of natuurlijk is komen te groeien.

Hij viel op afstand meteen erg op waardoor ik even ging kijken en meteen raar
Stond te kijken over z'n narsis.

De groeiplaats is een natuurstukje waar totaal niets door mensen worden aangeplant en alles
Laten groeien zoals het is en enkele keren per jaar zullen maaien met een grasmaaier.

Hierdoor het idee dat hij hier natuurlijk is opgekomen en even via waarneming en enkele sites wesen zoeken voor de juiste naam, hierdoor de vraag hoe hij bij waarneming ingevoerd moest/kon worden

nielseimers

In dat geval activeer ik het taxon.

Rien Ondersteijn

Citaat van: Martin20 op april 23, 2017, 15:20:21 PM

Stond te kijken over z'n narsis.

De groeiplaats is een natuurstukje waar totaal niets door mensen worden aangeplant en alles
Laten groeien zoals het is en enkele keren per jaar zullen maaien met een grasmaaier.


Beste Martin :
Op dit z.g.'natuurstukje' is absoluut veel aangeplant[sorry].
Ik noem als enkele voorbeelden :Tulp Spec-Zeeviolier-Oosterse Anemoon-Iris Reticulata-Ornithogalum Balansae-Winterakoniet-Geranium Nodosum-Brede Lathyrus-Dubbelbloemige Bosanemoon en zo nog vele meer...
Groene groe[n]tjes.Rien.