Hoofdmenu

geringde dweggans

Gestart door carel, oktober 26, 2007, 20:50:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

carel

Deze foto is gemaakt op schiermonnikoog rond 15 oktober
ik kreeg deze foto van een bekende en zag dat hij/zij geringd is
is dit een ring uit een ringproject of een escape ?

links een zwarte ring en rechts een aluminium

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Thijs Fijen

Ringproject.

Deze vogel is altijd vergezeld van 1 Brandgans en 3 hybride jongen.
Het project is hier dat eieren van Dwergganzen tussen nesten van Brandganzen worden gelegd. Daardoor denkt de Dwerggans soms dat hij een Brandgans is en gaat daarmee paren. Zo hopen ze de Dwergganzen te redden.

Ik weet niet welk project het is, maar het project is wel met dit doel.
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Was dat niet een duitsproject?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andre

Het is een project uit Zweden .
Als ik mij niet vergis zat deze vogel dit voorjaar ook al de polders van Schier en werd de familie ook al in het Emsland gebied Duitsland gezien .

Andre  
Andre Boven

Rinie van Reenen

CiteerDaardoor denkt de Dwerggans soms dat hij een Brandgans is en gaat daarmee paren. Zo hopen ze de Dwergganzen te redden.
Grappig, als je het zo zegt, wordt het complete onzin: men probeert natuurlijk geen Dwergganzen te redden, door ze te stimuleren er met een Brandgans vandoor te gaan... ;)
Groet, Rinie van Reenen

edwin de weerd

Er lopen ondertussen 4 hybriden bij.

Thijs Fijen

In het voorjaar van 2005 zat deze vogel er ook al, toen liep er 1 hybride bij (de vogel die er nu ook zit, alleen niet bij de Dwerggans. De 3 andere hybride jongen zijn vogels van dit jaar.

En ze proberen natuurlijk de Dwergganzen te redden door ze te laten uitbroeden door Brandganzen, soms gaat het fout zoals hier ;) Maar ook vandaar dat je vaak Dwergganzen tussen Brandganzen ziet.

Thijs Fijen