Vogel in slufter Rammekenshoek

Gestart door Floppy, november 28, 2005, 20:10:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

Gisteren zag ik in de slufter bij Rammekenshoek (Ritthem, Zeeland) de afgebeelde vogel. Helaas zat 'ie erg ver weg, zodat de foto niet erg duidelijk is.
Ik kan er niks van maken.
Iemand toch een idee welke vogel dit is ?

met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

jasper

Ik zou zeggen Tureluur, maar ik waag mij niet aan Steltlopers.

Jasper

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Pim

Ik ga voor zwarte ruiter winterkleed, zeer licht aan buikzijde voor tureluur ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

RWester

CiteerIk ga voor zwarte ruiter winterkleed, zeer licht aan buikzijde voor tureluur

Ik ga mee, witte keel en ondanks vaagheid foto ook nog iets van witte wenkbrauwstreep te zien, jammer dat snavel net in het donker zit.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Bram Rijksen

Juveniele Tureluur zou ik zeggen; pootkleur te oranje voor Zwarte Ruiter en mn tibia te kort.
Alleen adult winterkleed Zwarte Ruiter heeft zo'n lichte buik, maar daarvoor zijn de bovendelen te bruin ipv lichtgrijs en is daardoor het contrast tussen boven- en onderdelen ook duidelijker dan bij Zwarte Ruiter. Ook zou bij ad. wkl Zwarte Ruiter de zwarte teugel en lichte wnkbrauwstreep voor het oog opvallender zijn.
Verder vind ik de 'jizz' te gedrongen voor Zw. R.
Al met al sluit ik Zw. R. niet uit, maar lijkt Tuut me waarschijnlijker.

Roodstuit

Dit is een Tureluur. De vogel is veel te bruin voor een winterkleed Zwarte Ruiter, ik zie ook geen witte wenkbrauwstreep en de poten zijn veel te oranje en te kort. In de slufter van Rammekens loopt  de laatste weken meestal één Tureluur samen met één Groenpootruiter rond. Heb er nog nooit Zwarte gezien

groet,

Sander

Wouter

#7
Dit is een moeilijke. Eerst dacht ik meteen aan tureluur, daarna aan zwarte ruiter, en nu denk ik toch weer dat het een ad winterkleed tureluur is. Misschien lijkt de buik en de flanken zo wit door overbelichting.
Wel altijd leuk zo'n lastige determinatiefoto.
Wouter

Pim

Leuk hoor vogelen, maar ik ga maar weer postzegels verzamelen :blink:  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

RWester

Ik blijf hangen :D

Had onlangs ook 3 Zwarte Ruiters, die ik uiteindelijk kon afmaken op het geluid en wenkbrauwstreep (voor het oog boven oog al weer iets vager, teugel zelf was niet beduidend donker(der).

Vogels waren bij mij moeilijk te bekijken, tussen andere beesten fouragerend in Oude Waal in de Ooypolder.
Tekening was zelfde als op deze vogel, alleen kop kon ik later toch iets beter bekijken. Onderdelen en borst waren net als hier witgrijs en bovendelen nog iets donkerder als adult winterkleed.

Maar 'Tjoe-wit'-geluid was duidelijk genoeg en sloot direct Tureluur uit.

Maar, zoals gezegd, blijf nu hangen, Tureluur zou ook kunnen
Lichtval en zo, zie foto's deze waarneming

2005-11-20 5 ter plaatse Bergen, De Putten NH Toy Janssen  
 
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets