Hoofdmenu

Spraakinvoer werkt niet

Gestart door Tim Asbreuk, maart 03, 2017, 20:54:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

chatman

Citaat van: Alex Kwak op mei 24, 2017, 23:06:04 PM
Citaat van: chatman op mei 24, 2017, 20:20:47 PM
Hallo Alex,

Ik kwam deze week achter dat de spraakinvoer (dus zonder smartwatch) nu ook bij mij weer werkt. Goed bezig!  :duim:

Aiii, en ik heb daarin niets veranderd sinds onze laatste tests...  :-\ :huh:

Dan weet ik al, hoe ik het opgelost heb. Namelijk ObsMapp deinstalleren en weer opnieuw installeren.
Ik dacht eerst dat het niet werkte, maar toen ik een dag later het probeerde werkte het wel.  :angel:




chatman


Ik blijf problemen houden met de spraakinvoer. Een paar maanden werkt het niet.

Ondertussen heb ik een nieuwe update van Android ontvangen (versie 7.0) en zit ik op ObsMapp 7.12.9 .

Zit ik niet meer in de beta groep trouwens? Want anders zou er toch een 'b' bij staan of niet?

Wat bij mij altijd het geval is, is dat ik 1 soort per spraak in kan voeren en daarna niet meer. Als ik vervolgens ga naar ->
instellingen -> invoer-notificatie -> (deze moet ik wijzigen naar bijv..) Spraak , dan werkt het soms weer. Maar meteen na het invoeren van 1 soort houdt het er weer mee op.

Voor de zekerheid heb ik ObsMapp gedeinstalleerd voor de update van Android, en daarna weer geinstalleerd. Dat heeft helaas niet geholpen.

Is hier nog een oplossing voor? Ben ik overigens de enige met dit probleem? Ik gebruik een Samsung A3 (2016) overigens.




Alex Kwak

Citaat van: chatman op augustus 19, 2017, 12:20:54 PM
Zit ik niet meer in de beta groep trouwens? Want anders zou er toch een 'b' bij staan of niet?

Er is momenteel geen beta, vandaar.

Heel misschien heb je hier iets aan: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg2130622#msg2130622

Anders weet ik het echt niet.
Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

chatman

Citaat van: Alex Kwak op augustus 19, 2017, 12:35:48 PM
Citaat van: chatman op augustus 19, 2017, 12:20:54 PM
Zit ik niet meer in de beta groep trouwens? Want anders zou er toch een 'b' bij staan of niet?

Er is momenteel geen beta, vandaar.

Heel misschien heb je hier iets aan: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg2130622#msg2130622

Anders weet ik het echt niet.
Alex.

Ok, ik ga dit wel testen.


chatman

Deze optie nu verschillende keren uitgetest:

Ga naar apps > instellingen
Kies onder Netwerkverbindingen: Meer netwerken
Kies Mobiele netwerken
Vink Mobiele gegevens aan als dat uit staat (als dat nog niet zo is: zet je werk simkaart op 2g,3g,4g, dan zet hij de andere automatisch op 2g)
Klik op Namen toegangspunten
Selecteer de werk-simkaart
klik op de drie bolletjes rechtsbovenaan en vervolgens op "standaardinstellingen"
start telefoon opnieuw op

Het vreemde is, dat het een keer werkt. Dus dan kan ik meerdere soorten invoeren,
maar ga ik vervolgens het toestel opnieuw opstarten dan werkt het weer niet.

Het vreemde is dat het invoeren met wifi aan ook niet werkt. Ik ga er nog wel
verder mee testen. Misschien is een harde reset van het toestel ook wel verstandig.




chatman

Na een harde reset van het toestel, werkt ObsMapp weer goed. De spraakfunctie doet het dus weer.

Dat ik ook niet eerder aan de harde reset had gedacht!


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!