Hoofdmenu

Droomlijst

Gestart door erikwouda, maart 02, 2017, 20:24:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Terwijl ik in Utrecht bij de bus stond te wachten kwam een Buizerd over... tenminste... dat dacht ik in eerste instantie... tot ik goed ging kijken... deze was wel heel wit van onder... en ook wel erg groot.... en had geen polsvlekken.... Slangenarend!!!
Ja en toen werd ik natuurlijk wakker....
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Al even geleden... het was nog februari, en ik kwam een "kudde" Gierzwaluwen tegen! Het was zeker een groep van 30 a 40... al gierend...
Mooie soort, zeker voor de tijd van het jaar, als het geen droom was geweest.


Recenter, vermoedelijk geïmponeerd door de vondst van de Steppekievit in het Binnenveld. Droomde ik dat ik aldaar een Mongoolse plevier vond. Pas later werd de Strandplevier ontdekt, dus zo ver zat ik er qua soort niet vandaan... al was ik helaas niet zelf de ontdekker.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Micha annoff

Haha leuk,

Ik heb ooit gedroomd dat ik ergens in gelderland mee aan het doen was aan een bigday en zag nachtzwaluwen en woudapen, misschien ook meer,maar dat weet ik niet meer.

tekenaar

Citaat van: Micha annoff op maart 31, 2024, 22:39:12 PMHaha leuk,

Ik heb ooit gedroomd dat ik ergens in gelderland mee aan het doen was aan een bigday en zag nachtzwaluwen en woudapen, misschien ook meer,maar dat weet ik niet meer.

Dat kan ik hier in Slovenie wel voor je regelen: excursie met woudapen in de middag en nachtzwaluwen in de avond. En nog wat dwergaalscholvers onderweg. Maar een big day wordt het niet hier: veel te lage aantallen vogels (onafhankelijk van de soort).

Ik droomde ooit dat ik geelbuikvuurpadjes vond. De volgende dag had ik ze in handen. Dat was de eerste dag dat ik op vakantie was, met mijn ouders in Oostenrijk. Ik was 12, denk ik, en ik had nooit eerder een geelbuikvuurpadje gezien. In dat deel van Oostenrijk waren ze achteraf behoorlijk zeldzaam.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/