Hoofdmenu

Mussennestkast

Gestart door paulhoekstra, augustus 30, 2004, 16:31:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Wij hebben een mussenflat thuis (3 nestkasten boven elkaar), die we graag willen ophangen, alleen heeft iemand enig idee waar je dat het beste kan doen.
Maakt het bijvoorbeeld uit of je zo een nestkast in de schaduw of in de zon ophangt, op het noorden/oosten/westen/zuiden en hoe hoog boven de grond. Of maakt het allemaal niet uit en kan je de nestkast net zo goed ondersteboven op de grond neerleggen? Voorlopig willen we de mussenflat op 2 meter hoogte ophangen aan een muur, die op het zuiden is gericht.
groeten,
Paul

Pim

Een nestkast kunt u het beste ophangen met de invliegopening naar het noord-oosten, zodat op het heetst van de dag de nestkast in de schaduw hangt. De hoogte is niet zo van belang. Zorg er wel voor dat katten er niet bij kunnen.


groetjes,

Pim ;)

Bron: vogelbescherming Nederland
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Ja

en denk er ook aan dat er zo min mogelijk water naar binnen waait, waardoor je hem weer wat meer naar het westen zou kunnen hangen...

Meld je het als je "flat" bewoond word?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

paulhoekstra

Sorry, dat ik zo laat antwoord, maar ik wou eerst een digitale foto maken en op internet plaatsen, maar dat kwam er niet van. De nestkast heb ik opgehangen op het noordoosten, in de zomer tot 11:00 in de zon. Vogels zullen er waarschijnlijk pas volgend jaar inkomen, maar dan zal ik het melden.

Groeten,
Paul
groeten,
Paul

Thijs Fijen

mischien worden ze ook al als slaapplaats gebruikt tijdens koude nachten. grote kans dat dan er de zomer erna ook gaan broeden.

Thijs
Thijs Fijen