Knagende vraag: ongewone gewone buizerd?

Gestart door dboer, februari 12, 2017, 20:12:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

dboer

Goeienavond,

Afgelopen oktober zag ik een buizerd op een lantaarnpaal zitten in de Eemshaven. Afgezien van dat hij op een ongebruikelijke manier op de lantaarnpaal zit, leek hij mij er niet standaard uit zien, met iets van een buikschild. Thuis dacht ik dat het toch een buizerd was, omdat hij geen karakteristieke eindband op de staart lijkt te hebben en ook de polsvlekken niet heel overtuigend zijn. Toch blijft het knagen, o.a. omdat de poten bedekt zijn met veren en hij gewoon anders aandoet, dus leg ik het hier nu voor om uitsluitsel te krijgen.
https://youtu.be/xh7G0BBr6aQ

Op het filmpje (gefilmd vanuit de auto) zit de buizerd min of meer in dezelfde houding tot aan 1:48, om daarna op te vliegen. Ik heb het laatste deel er nogmaals vertraagd achter gehangen. Hopelijk is het zo met zekerheid te zeggen. Alvast bedankt!

Daniël Boer




mgieskens

Leuk filmpje :)
Hij heeft z'n veren nogal opgezet (vanwege de kou) waardoor het mogelijk lijkt alsof de poten bevederd zijn, maar verder lijkt het me gewoon een Buizerd.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

dboer

Bedankt voor dit snelle antwoord! Het is bijna altijd een buizerd, dus daar ging ik nu ook van uit, maar toch ging ik twijfelen. Wat zijn ze toch variabel! 

frankneijts

Precies op 1.47 als de vogel opvliegt zijn heel even perfect de kale tarsi te zien .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'