Volgens mij wil ik bepaalde dingen helemaal niet weten :-s
Kheb alleen al wel ontdekt dat een soort het niet leuk vind als ik met de stofzuiger bezig ben en een ander soort wordt er juist hyperdepiep van.
Ik denk dat er al onderzoek naar gedaan is. Vast wel, waar is immers geen onderzoek naar gedaan:D
Bij gerbil wordt er voornamelijk door geluid gecommuniceerd. Ze zijn vrijwel geurloos. Vooral de gerbillus soorten. Dat komt omdat het woestijndieren zijn en elke geur zal verraden waar ze zitten. En ze komen liever niet op de dinertafel van roofvogels.
Het naast een magnetron zetten van de diertjes heeft ook een leuk effect net als hun piepende loopwieltje. Maar ik wil dus weten waarom.
Ze gaan ronken bij opwinding, net als het spinnen van een poes. Maar ze doen het als ze het naar hus zin hebben en al ze bang zijn. Hoe kan ik het verschil zien?
Als ik zou weten hoe ze qua geluid reageren in verschillende omstandigheden zal ik waarschijnlijk ook het verschil in gedrag beter zien. Het is dus niet de bedoeling dat het apparaat het communicatie middel moet worden, meer een soort tijdelijke tolk.
het leukste lijkt het me als ze een nestje krijgen om dan te zien hoe de jongen het leren. Mij lijkt dat het moment supreme om het zelf te leren herkennen. Immers, de jongen weten eerst ook niks
Er is gewoon nog zo weinig bekend over ze. Over het hele diertje dan. Tik bij google GERBIL in en je vind weinig nieuws. Meeste zijn aanbieding van amateur fokkers met aangeboden diertjes. En dan gaat het meestal zelfs over de mongoolse gerbil. En dat is nou juist de soort waar ik het minst in ben geintresseerd:D Die is al 'bekend' das niet leuk, ik wil onbekende soorten. Maar dat zal jullie wel bekend voorkomen.
Ik kan gewoon bijna niet wachten, maar dat is weer typisch iets voor mij. Heb ik wat gevonden dan wil ik het ook het liefste gisteren hebben....
Groetjes
Anja