Hoe werkt 't met 'voorbeeldfoto's' van een soort?

Gestart door Kiewiet, februari 14, 2017, 20:01:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kiewiet

Van de Witwangbuulbuul Pycnonotus leucogenys, staat er nog steeds de 1e foto van, die niet duidelijk noch mooi is.
Wat mij betreft kan deze Witwangbuulbuul P. leucogenys beter als voorbeeld dienen.
https://observation.org/waarneming/view/61987770?_popup=1
Wie zet zo'n foto er eigenlijk op? Kan iedereen dat?
Ook kom ik van soorten m'n eigen foto's wel tegen, leuk (door iemand anders uitgezocht), zou bij deze soort ook wel mogen. B) :angel:
Met vr groet, Theo.

Erik van Dijk

Hoi Theo,

Ja dat is zeker waar dit die mooier is. In den beginne heeft met name Wouter Teunissen  van heel veel soorten foto's ingesteld dat ze diagnostisch zijn of zelfs op de soortpagina komen.

Het nadeel is dat toen Wouter moest kiezen voor veel soorten nog geen betere foto beschikbaar was. Eigenlijk moet je dit dus constant doen.

Die rechten hebben vogel-admins voor observado, maar het heeft geen hoge prioriteit anders zou het wel actueler zijn. Ik heb in de herfst wereldwijd de families van de kraaien, plevieren, sandpipers, eenden en Madagascar onder handen genomen. Voor veel soorten was nu wel een foto of een betere.   

@ ik heb een betere foto geselecteerd, maar wel een die horizontaal is.

Groet Erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Kiewiet

Dankjewel Erik, voor het antwoord, helder.  :duim:
En dat is zeker een mooie die je uitgezocht hebt.  :blink:
Met vr groet, Theo.

Erik van Dijk

Ik heb nog even bij je foto's gekeken, maar helaas geen droomplaat van een schaarse soort.  ;)
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Kiewiet

Citaat van: Erik van Dijk op februari 14, 2017, 20:30:44 PM
Ik heb nog even bij je foto's gekeken, maar helaas geen droomplaat van een schaarse soort.  ;)

Da's best lief van je. :wub: Dik tevreden ben ik met de 'droomplaatjes' die al voor me uitgezocht zijn.
Met vr groet, Theo.

Rick van der Weijde

Kun je eigenlijk gemakkelijk zijn welke van je eigen foto's op een dergelijke plek gebruikt worden?
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Erik van Dijk

Niet dat ik weet, maar die van jou komen wel af en toe langs.
Hoewel ik de voorkeur heb in een foto zonder dat de naam van de fotograaf er bij staat.
Dus als de keuze er is.

Groet Erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

hiskodevries

Van Rick worden relatief veel foto`s als 'voorbeeld' gebruikt omdat hij al in een vroeg stadium veel foto`s op observation.org heeft geplaatst.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Kiewiet

#8
Citaat van: Erik van Dijk op februari 14, 2017, 20:30:44 PM
Ik heb nog even bij je foto's gekeken, maar helaas geen droomplaat van een schaarse soort.  ;)

Uit Nepal zijn er van 2 vogelsoorten een 'voorbeeldfoto' geplaatst die door mij genomen zijn, ontdekte ik gister, Grote Rupsklauwier -
Tephrodornis virgatus en Blauwkeelbaardvogel - Psilopogon asiaticus. Best stoer voor zo'n vlindermannetje als ik.  B)  ;D
Van een ondersoort ben ik zelfs de enige op observation met een foto, doch die hebben geen voorbeeldfoto's (nodig).

Uit de insectenwereld scoor ik beter, doch daar is nog veel werk aan de winkel qua goedkeuring.  :rolleye:
Met vr groet, Theo.

OJGoreng

Als zijdelingse opmerking die verder niets toevoegt aan de discussie: volgens mij staat op de slechtvalkvoorbeeldfoto van Arie Ouwerkerk een van de meest overtuigende volwassen Toendraslechtvalken van de hele site; qua kleed klopt 'ie volgens mij helemaal, al weet je natuurlijk nooit wat zeker bij dit taxon als er geen ringen aan hangen.
Met vriendelijke groet, Zainal