Te koop / gratis: natuur- & vogelboeken

Gestart door Sjoerd Radstaak, februari 05, 2017, 14:18:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerd Radstaak

Dag iedereen,

Ik ben onlangs verhuisd en dit was voor mij een mooi moment op m'n boekenkast eens op te schonen. Ik ben altijd zuinig op boeken geweest en de meeste zien eruit als nieuw, vaak wel met adresgegevens voorin (maar stickertje erover - heb ik - en klaar). Een deel bied ik gratis aan, een ander deel te koop. Ik vraag niet de hoofdprijs, maar kom met een zinvol bod en dan komen we er ongetwijfeld uit. Hieronder een opsomming van de door mij aangeboden boeken:

De volgende boeken doe ik gratis weg:

- De Natuurkalendergids
- Nachtvlinders: veldgids met alle in Nederland en België voorkomende soorten (Waring & Townsend, 2006)
     * gratis omdat hij goed gebruikt en beschreven is
- Snel-zoek natuurgids roofvogels, vogels & vlinders
     * gratis omdat ik achterin heb bijgehouden welke soorten ik heb gezien, verder enige gebruikerssporen
- Vogels - tijdschrift voor Vogelbescherming Nederland
     * oude jaargangen, van +/- 1990 tot 2002
- Complete checklist van de vogels van de wereld (Walters, -)
- Landelijk Nederland - Encyclopedie van natuur en landleven (Reader's Digest, 1977)
     * gedateerd en - beperkt - gebruikt
- Dutch Birding vogelnames / bird names - lijst van WP vogelsoorten (Dutch Birding, 2008)
- Het Leven der Roofvogels (van den Hoek, 1980)
- Op reis met de dieren - de geheimen van het trekgedrag (Stolk, -)
- Animals of Europe - the ecology of the wilflife (Burton, 1979)
- Wat vliegt daar? (Dobbert & de Jong, -)
    * sterk verouderde versie, dus gratis

De onderstaande boeken verkoop ik tegen elk aannemelijk bod. Dikgedrukt de boeken die misschien het meest interessant zijn.

- Snel-zoek natuurgids sterren & planeten + het weer
- Mijn vogels (Beintema, 2007)
    * Verrassend leuk geschreven en met plezier gelezen!
- Grote Vogel Encyclopedie (Stastny, 1995)
    * Complete gids van vogels in Europa, met veel achtergrondinfo over legsel incluis afbeeldingen van eieren van elke soort!
- Grote Vogel Encyclopedie (Briët, De Vocht, Hurrtege, van Gelder & van Nimwege, -)
    * i.t.t. de vorige gids meer een geïllustreerde encyclopedie van vogels over de hele wereld en van A tot Z.
- Geïllustreerde vogelencyclopedie (Bejcek & Stastny, 2001)
    * Als nieuw. Vergelijkbaar met de vorige encyclopedie, maar bijna alle soorten worden geïllustreerd met goede foto's.
- Grote Geïllustreerde Dierenatlas (Reader's Digest, 1973)
    * Rijkelijk geïllustreerde gids, opgedeeld in ecologische zones met veel achtergrondinformatie over ecosystemen, flora en fauna.
- Kust- en zeevogels van de hele wereld Lofgren, 1985)
    * Er ontbreekt 1 pagina, verder in prima staat.
- Paddestoelen Encyclopedie (Keizer, 1997)
    * Nauwelijks gebruikt, verkeerd in prima staat
- Veluwse Vogelroutes (Knottnerus, 2008) & Vlinders in de Gelderse Vallei (de Graaff, 2007)
    * Als nieuw
- Reis door de natuur: Watervogels, Vlinders & Wilde dieren in Europa (diversen, 1994)
    * Als nieuw, met veel achtergrond over broeden en dergelijke
- De Grote Trek - Geheime Krachten der natuur
    * Als nieuw, met veel prachtige foto's
- Dieren in Europa (Cihar, Felix, Hanak, Lellak, Moucha, Novak & Zahradnik, 1997)
    * Verkeerd in goede staat. Alle diergroepen komen aan bod, met mooie afbeeldingen
- Wat leeft er in het bos? (Stastny, 1993)
    * Als nieuw, met goede tekeningen
- Vogels 1001 foto's:
    * In nieuwstaat. Veel informatie, maar vooral een boek met prachtige foto's.
- Paddestoelen in kleur (Joly, 1978)
    * Oudere gids, maar zeker bruikbaar bij paddenstoelen determineren
- De wereld van de Zwarte Stern (van Gelderen, 1995)
    * Als nieuw, met veel mooie foto's
- Kijk op de natuur - Complete natuurgids van Europa (Gerstmeier, 192)
    * In nieuwstaat. Per habitat worden flora en fauna behandeld, rijkelijk geïllustreerd.
- Encyclopedie der dieren (-, 1993)
    * Heeft gebruikerssporen, maar verder leuk boek met van A tot Z veel dieren behandeld

Als iemand interesse heeft, laat het weten. Portokosten voor eigen rekening, afhalen kan altijd (in Montfoort). Kleine foto's van de interessantste hieronder toegevoegd, voor meer kan je altijd mailen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd Radstaak
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

bas.drost96

#1
Mail gestuurd over nachtvlinders van Waring & Townsend!
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien