Eitjes op sleedoorn

Gestart door Erik van Beers, februari 13, 2017, 08:01:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Beers

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/134455148
onzeker Spin onbekend - Araneae indet. gezien op 2017-02-10 Amersfoort - Park Schothorst
Foto's:


Toelichting:
Enkele eitjes in cocon op tak van sleedoorn. Het terrein werd betreden met toestemming van de beheerder. Medewaarnemers: Renée van Assema, Annemiek Cornelissen, Magda Fafara, Rob Hemmelder, Gert Lodewijk en Nelleke Schoorel.
bij voorbaat dank Erik van Beers

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Erik van Beers

Bedankt voor je reactie!
Vriendelijke groeten, Erik van Beers

JoGnet

In Zuid-Limburg troffen we deze ook regelmatig aan. Vaak met enkele spindraden er boven. Zie de bijlage. Maakt een stofluis spindraden R.Majoor ?
--- Joost Geraets - JoGnet.nl ---

Rayan Majoor

Of die draden erboven ook van de stofluis zijn weet ik niet... maar de witte bolletjes en het spinseltje daar overheen zijn van stofluizen (ten minste, dat is wat er altijd werd gezegd bij topics waar zoiets voorbij kwam)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

JoGnet


Dank je wel Rayan !

Het Sleedoornpage-eitjes-seizoen komt er weer aan vandaar dat ik hier mee bezig ben.

- bescherming Sleedoornpage (pagina bij de Vlinderstichting) -
--- Joost Geraets - JoGnet.nl ---

Rayan Majoor

Nu ik in Wageningen studeer ben ik natuurlijk gelijk zelf ook al even op zoek gegaan (nee, ik kon niet wachten tot het winter was :rolleyes:) en ik he er al 5 gevonden na maar een half uurtje zoeken. Ik heb in de omgeving ook al verschillende andere plekken gevonden waar ik eigenlijk wel verwacht dat ze ook zitten maar waar ik nog geen waarnemingen zie. Als ik tijd heb ga ik daar 's winters dus ook maar even zoeken.
Veel succes :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl