Lieveheersbeestlarve...

Gestart door MikoNumeroUno, februari 15, 2017, 13:10:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

MikoNumeroUno

Weet iemand van welke lieveheersbeest dit de larve is ? Gespot 22 jun in m'n achtertuin. Ik ben de meest gangbare soorten (2, 4, 5, 7, 12, 16, 22, veeklk.aziatisch) al langs geweest maar vind tot nu toe niet echt gelijkenis. Alvast dank !   Mike
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

Henri van Dodeweerd

Aziaatje volgens mij.

Ik weet niet of je dit al doorgekeken had?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Gerrian

Inderdaad een larve van het Aziatisch lieveheersbeestje.

MikoNumeroUno

Dank aan beiden. Die is mij dus vanochtend gepasseerd... ik heb wel gezocht op veelkleurig aziatisch maar niet op aziatisch lhbje :-)
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.