Hoofdmenu

micro onbekend

Gestart door huysse, oktober 20, 2007, 10:55:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Deze micro zat vanmorgen in de keuken.
Helaas geen scherpe foto's, maar misschien is determinatie toch mogelijk?

groet,
Marijke

huysse


Date Lutterop

Da's Endrosis sarcitrella. Kom je veel binnenshuis tegen, laten we zeggen vooral in de wat minder extreem "nette" huishoudens. Ook bij ons dus :lol:  

Groet,

Date


huysse

CiteerKom je veel binnenshuis tegen, laten we zeggen vooral in de wat minder extreem "nette" huishoudens.
En ik dacht nog wel dat hij alleen per vergissing  binnen zat omdat het raam open stond! ( de ventilatie hier is dus wel goed!)

Zijn er meer van die graadmeters?

groet,
Marijke

Elachista

#4
CiteerDa's Endrosis sarcitrella. Kom je veel binnenshuis tegen, laten we zeggen vooral in de wat minder extreem "nette" huishoudens. Ook bij ons dus :lol:
Wij hebben geen plaagsoorten in huis zoals E. sarcitrella, wel een meer andere soort
die vooral een indicator is voor een rommelig huis, Hofmanniophila pseudospretella,
dat ding is hier behoorlijk algemeen en waar ie weg komt: I don't know!
Zo rommelig is het hier toch niet, dacht ik ...  :whistle: Misschien zijn het de buren.

Tymo :gap:
Groet,
Tymo

Date Lutterop

Hofmannophila pseudospretella is ook bij ons in huis geen zeldzame gast..... Opmerkelijk was dat ik vorige maand in een afgesloten (rubber ringetje, metalen klem) glazen potje met daarin cayennepeper (!), meerdere nog levende vlinders aantrof, alsook restanten van uitgekomen cocons. En dat potje is zeker een half jaar (en waarschijnlijk wel langer) niet open geweest. Sterk staaltje dus.

Groet,

Date


huysse

Blijkt dat ik er in april ook al een in huis had. (niet herkend van die foto).
Het is er hier dus niet netter op geworden!
Zouden er mensen zijn die hem na dit verhaal niet meer invoeren? :D

groet,
Marijke

Date Lutterop

Tja, zou kunnen Marijke. Maar je mist wel veel als je te netjes bent. Wel eens Plodia interpunctella in je keukenkastje gevonden? Ik wel, wat een beauty! Trouwens ook te vinden in de dierenzaak bij de doe-het-zelf-scheppen- afdeling.
En er circuleert nog steeds een Tinea-achtige die massaal in onze keuken zat en mogelijk een nieuwe soort voor Nederland is.

Groet,

Date


huysse

Ik had in het voorjaar altijd wel hele piepkleine miertjes in de keuken, maar sinds er gekit is nog maar heel sporadisch.

Marijke

:( we kunnen hier wel een apart topic van maken: met welke dieren en planten deelt U Uw huis?

Leon Olsthoorn

Citeerwe kunnen hier wel een apart topic van maken: met welke dieren en planten deelt U Uw huis?

Alvast een voorschot:

Fruitvliegje - Drosophila Melanogaster
Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje - Harmonia axyridis
Tweestippelig lieveheersbeestje - Adalia bipunctata  
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

zakdrager

Ontzettend leuk idee, zo'n topic. Ik ben er helemaal voor. Wie gaat dat aanmaken? Marijke?

Henk

huysse

Zie "Praat maar raak".

groet,
Marijke