Soort bladwesp ?

Gestart door MikoNumeroUno, januari 30, 2017, 21:46:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

MikoNumeroUno

Op 9 mei 2015 omgeving Eibergen kwam rond middernacht op een laken met lamp bijgaand dier af. Weet iemand wat het kan zijn ?
Alvast dank  :smile:   Mike
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

jck

In ieder geval geen bladwesp - dat is o.a. te zien aan het feit dat deze een wespentaille heft (bladwespen hebben dat niet). Het is een sluipwesp. Deze moet je zoeken in de richting van Ophion/Netelia - ik kan me helaas niet herinneren wat de verschillen zijn - maar het zijn zeer moeilijke beestjes.

James

MikoNumeroUno

Dank je James. Ha, dan had ik "wesp" in ieder geval goed. Misschien wordt het nog eens wat met me  :rolleye:
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.