7.24b1 (8035) op Samsung Galaxy S5 Android 6.0.1
Beetje zitten testen met de nieuwe aantal-invoermethode en heb daar wel enkele opmerkingen bij...
Allereerst: Dit schermpje wordt getriggerd wanneer je het getal aanklikt, dit doe je (of in elk geval ik) vooral wanneer je met + en - niet uit de voeten kan (of het sneller zou zijn wanneer je het op andere manier dan met + en - invoert)... in mijn geval was het vaak de afweging tussen exacte aantallen (dan was typen vaak sneller) of schattingen/afronding op tien-/honderdtallen, dan was plus (lang ingedrukt) vaak sneller...
De nieuwe invoermethode vereist in bovenstaande werkwijze echter een extra klik... namelijk eerst dat invoerscherm openen en vervolgens het getal focus geven (omdat het toetsenbord voor getallen niet meteen verschijnt), bovendien moet je eerst het getal wat er staat verwijderen, want dit wordt niet geselecteerd, maar de cursor komt ervoor of erna te staan... maakt het dus omslachtiger om exacte (grote) getallen in te voeren...
Suggestie om dit te verbeteren:
1) maak het zo dat het toetsenbord direct weergegeven wordt
2) maak het zo dat het getal meteen geselecteerd wordt (zoals het in het invoerscherm was), waardoor je niets hoeft te selecteren of verwijderen, maar meteen het getal in kan typen (of het schuifbalkje gebruiken).
Voorts bij gebruik van het schuifbalkje valt op dat als je die onder de 10 zet, het getal slechts 8 of 9 aangeeft en onder de 100 blijkt 80 of 90 te zitten, de plek waar werkelijk 10 opgegeven wordt lijkt echt een stuk na de aangegeven 10 te zitten (daar waar ik 20 zou verwachten). Zie bijgevoegde afbeeldingen voor illustratie. Note: De bestandsnaam geeft het getal aan dat ik zou verwachten op de plek waar ik in die afbeelding de stip gezet heb.
Verder (ook aangegeven in de bijgevoegde afbeelding) hebben de knoppen (in donker thema) nauwelijks contrast (witte tekst op lichtgrijze achtergrond) zou mooi zijn als de knoppen (net als alle andere geactiveerde knoppen) blauw met witte tekst worden.
Tot slot, bij gebruik van de plus- en min-knop (of cijfertoetsen) wordt de schuifbalk niet evenredig aangepast... als ik de schuifbalk dus op de 1000 zet en vervolgens de min een tijdje indruk staat in het getalveld op 100 terwijl de schuifbalk nog op 1000 staat (zo is het mogelijk om de schuifbalk op 1000 en het getalveld op 1 te hebben staan, of omgekeerd het getalveld op 10000 (of zelfs nog meer) en de schuifbalk nog op 1), zou mooi zijn als die schuifbalk zich ook evenredig aanpast bij wijziging van het getalveld.