Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op september 28, 2018, 17:20:51 PM
Bij openen steeds dezelfde melding op de Motorola Moto E4: Obsmapp is gestopt en de app sluit.

Lijkt een probleem met Android 7.1.x te zijn.
Hopelijk opgelost in ObsMapp 7.22b5 die over een uur beschikbaar moet zijn.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2018, 20:17:31 PM
Citaat van: wespenbuizerd op september 28, 2018, 17:20:51 PM
Bij openen steeds dezelfde melding op de Motorola Moto E4: Obsmapp is gestopt en de app sluit.

Lijkt een probleem met Android 7.1.x te zijn.
Hopelijk opgelost in ObsMapp 7.22b5 die over een uur beschikbaar moet zijn.

Alex.

Ik had het probleem deze ochtend zelf al omzeild door ObsMapp volledig te de-installeren en dan opnieuw te installeren. Behalve het feit dat je dan al gauw een kwartier bezig bent, ben je natuurlijk ook alle oude waarnemingen en foto's kwijt, maar toen ging ObsMapp weer open, ook al duurde het lang.
Met de jongste versie (7.22b5) opent ObsMapp precies toch weer iets sneller.

Dirk
Dirk

SlechtValk

#362
Op 7.22b5 op Samsung Galaxy S5 met 6.0.1.


  • In het overzicht van opgeslagen waarnemingen is {edit}: in het menu {einde edit} een nieuw/test icoontje opgenomen met tekst "Test", hierbij is een al eerder gemeld oud icoontje gebruikt. (zie bijgevoegde afbeelding 1)
  • Dit zelfde icoontje is ook gebruikt in het menu bij het overzicht van waarnemingen "in de omgeving" voor de sortering
  • Het openen van het in item 1 aangehaalde "Test"-item, levert in het donkere thema een onleesbare (witte tekst op witte achtergrond) lijst op (zie bijgevoegde afbeelding 2)
  • De lijst van soorten in de omgeving is (wanneer gesorteerd op soort) {edit}: en het donkere thema geselecteerd is {einde edit} erg moeilijk leesbaar (grijze en witte tekst op lichtgrijze achtergrond) (zie bijgevoegde afbeelding 3)

Note: het probleem dat een nieuwe pagina regelmatig niet of slecht aangepast is aan het donkere thema is iets wat al meermaals voorgekomen is en wat ik al meermaals gerapporteerd heb.
Zonder de intentie te hebben om je te vertellen hoe je je werk zou moeten doen, en tevens zonder kennis van de achterliggende techniek (bijv. of dit mogelijk is), maar wel met een suggestie: ik heb altijd geleerd in zo'n geval om de variabele "thema" (geen idee hoe die daadwerkelijk genoemd is) te gebruiken om te bepalen wat de kleuren zouden moeten zijn... op dit moment lijkt het geval te zijn dat voor elke pagina afzonderlijk bepaald wordt welke kleuren ze zouden moeten zijn (en dat dubbel omdat er twee thema's zijn) het lijkt me handig om ipv dat in elke pagina afzonderlijk te specificeren (wat nu lijkt te gebeuren), dit variabel te doen a.d.h.v. die variabele die toch al aanwezig is, die verwijst naar een extern maar centraal opgeslagen instelling voor de kleuren...

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 07, 2018, 11:24:40 AM
Note: het probleem dat een nieuwe pagina regelmatig niet of slecht aangepast is aan het donkere thema is iets wat al meermaals voorgekomen is en wat ik al meermaals gerapporteerd heb.

Het is daarom een... test. Alleen bedoeld om een nieuwe opzet van het waarnemingenoverzicht te testen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op oktober 07, 2018, 11:27:26 AM
Citaat van: SlechtValk op oktober 07, 2018, 11:24:40 AM
Note: het probleem dat een nieuwe pagina regelmatig niet of slecht aangepast is aan het donkere thema is iets wat al meermaals voorgekomen is en wat ik al meermaals gerapporteerd heb.

Het is daarom een... test. Alleen bedoeld om een nieuwe opzet van het waarnemingenoverzicht te testen.

Haha ja dat snap ik... het is een beetje kip-ei effect he... ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Ohja er was er nog eentje...

Laatst probeerde ik een koolmees in te voeren via spraakinvoer... dus ik vrolijk inspreken... aangezien ik op de fiets zat, was ik niet erg op mijn scherm aan het letten, maar ik hoorde wel een foutmeldings-pling... dus ik vervolgens nog eens inspreken, wederom foutmelding... ik besefte dat er iets raars aan de hand was, heb het opnieuw ingesproken en probeerde op de foutmelding te letten, maar (omdat ik op de fiets zat) kon ik mijn aandacht maar gedeeltelijk op mijn scherm richten. Ik zag nog net dat er een foutmelding weergegeven werd, iets met "ongeldig" kon ik lezen, maar de melding was te snel alweer weg om precies te kunnen zien wat er stond.

Uiteindelijk, na een aantal keer opnieuw inspreken, kwam ik erachter dat het iets met mijn GPS te maken had... blijkbaar stond die uit... ik vraag me af waarom ik dan überhaupt in het inspreekscherm kon komen, want die checkt vooraf toch of er gps is? maar dit was het geval...

Mijn wens: Laat indien er een fout optreedt met inspreken, de foutmelding staan, totdat opnieuw de inspreekknop gebruikt wordt, zodat je deze ook bijv. 10 sec later nog kan zien, ipv deze na x seconden (het lijkt me op dit moment op 2 sec ingesteld staan?) te verbergen (en de normale knoppen "+1", "bijwerken" en "verwijderen" weer weer te geven... deze knoppen hebben toch geen zinnige functie indien er net een fout is ontstaan bij het inspreken.)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

wespenbuizerd

#366
Citaat van: SlechtValk op oktober 07, 2018, 11:24:40 AM
Op 7.22b5 op Samsung Galaxy S5 met 6.0.1.


  • In het overzicht van opgeslagen waarnemingen is een nieuw/test icoontje opgenomen met tekst "Test", hierbij is een al eerder gemeld oud icoontje gebruikt. (zie bijgevoegde afbeelding 1)
  • Dit zelfde icoontje is ook gebruikt in het menu bij het overzicht van waarnemingen "in de omgeving" voor de sortering
  • Het openen van het in item 1 aangehaalde "Test"-item, levert in het donkere thema een onleesbare (witte tekst op witte achtergrond) lijst op (zie bijgevoegde afbeelding 2)
  • De lijst van soorten in de omgeving is (wanneer gesorteerd op soort) erg moeilijk leesbaar (grijze en witte tekst op lichtgrijze achtergrond) (zie bijgevoegde afbeelding 3)

.
...

Op mijn smartphone is dat waarnemingenoverzicht perfect leesbaar. Maar de vroegere mogelijkheden zoals het kopiëren, tonen op de kaart, verwijderen en terugzetten van de oude waarneming zijn verdwenen en dat is natuurlijk een slechte zaak. Die vroegere middelen waren nuttig.

Dirk

Dirk
Dirk

SlechtValk

#367
Citaat van: wespenbuizerd op oktober 07, 2018, 17:27:37 PM
Op mijn smartphone is dat waarnemingenoverzicht perfect leesbaar.

Het waarnemingen overzicht zelf (vanuit het home-scherm klik op "waarnemingen") is bij mij ook prima leesbaar.
Het probleem zit hem in het scherm dat verschijnt wanneer je binnen bovengenoemd scherm op het menu klikt en vervolgens op "Test". (vermoedelijk alleen beschikbaar in de beta versie). Evenals het scherm dat verschijnt wanneer je waarnemingen in de omgeving opvraagt (klik vanuit het home-scherm op "omgeving", selecteer een straal en tijdsduur en klik op ok en de sortering op "soort" hebt staan (klik op menu en klik op "sortering" schakelt tussen sortering op soort of sortering op afstand)).

Ik ga er echter vanuit dat Alex wel begreep wat ik bedoelde... mocht dat niet het geval zijn, of er zijn toch nog vragen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag...

Note: ik heb mijn oorspronkelijke bericht (door jou geciteerd) aangepast, in de hoop dat het zo duidelijker is.

Edit: Note 2: de screenshots bij mijn bericht liegen niet lijkt me ;)
Edit 2: waarbij het screenshot van afbeelding 1 "onleesbaar" en dat in afbeelding 2 "moeilijk leesbaar" weergeeft
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jozef

Hallo

In de handleiding van obbsmap staat een taalfout onder tabblad Omgeving
Er staat
Obsmapp download

Maar dit moet zijn
Obsmapp downloadt

vr groeten
Jos

AvanderHeijden

Gisteren merkte ik dat obsmapp crashte zodra ik aangaf een nieuwe waarneming in te willen voeren. Vandaag heb ik obsmapp opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het niet werkt maar nu crasht de app al bij het opstarten. Ik heb zojuist een report verstuurd, met log als het goed is (optie was aangevinkt). Het gaat om versie 7.22b7

Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op oktober 20, 2018, 20:23:09 PM
Gisteren merkte ik dat obsmapp crashte zodra ik aangaf een nieuwe waarneming in te willen voeren. Vandaag heb ik obsmapp opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het niet werkt maar nu crasht de app al bij het opstarten. Ik heb zojuist een report verstuurd, met log als het goed is (optie was aangevinkt). Het gaat om versie 7.22b7

Dit probleem treedt zo te zien alleen op met Android 8.1
Ik zal vanavond nog een nieuwe versie online zetten waarmee dit probleem hopelijk verholpen is.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AvanderHeijden

Ik heb zojuist een upgrade binnengekregen naar Android 9 en daarbij is het ook nog.

Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op oktober 20, 2018, 20:46:55 PM
Ik heb zojuist een upgrade binnengekregen naar Android 9 en daarbij is het ook nog.

Ik had moeten zeggen 8.1+
Ik ben uiteraard wel heel benieuwd of het probleem ook nog met 7.22b9 ook nog optreedt
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AvanderHeijden

Opgelost zo te zien!  :duim: Wat ben jij snel.

Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op oktober 20, 2018, 21:39:20 PM
Opgelost zo te zien!  :duim: Wat ben jij snel.

Bedankt voor het testen en de terugkoppeling!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

Hey Alex, sinds de laatste update crasht de app als ik een waarneming probeer te wijzigen of kopieer. Versie 7.22b9 (7559) op Android 8.0.0

Alex Kwak

Citaat van: Jan Borst op oktober 22, 2018, 06:40:00 AM
Hey Alex, sinds de laatste update crasht de app als ik een waarneming probeer te wijzigen of kopieer. Versie 7.22b9 (7559) op Android 8.0.0

Ja, reproduceerbaar, los ik op
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 22, 2018, 07:15:40 AM
Citaat van: Jan Borst op oktober 22, 2018, 06:40:00 AM
Hey Alex, sinds de laatste update crasht de app als ik een waarneming probeer te wijzigen of kopieer. Versie 7.22b9 (7559) op Android 8.0.0

Ja, reproduceerbaar, los ik op

Is opgelost in 7.22b10, zojuist in Google Play gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

Citaat van: Alex Kwak op oktober 22, 2018, 09:28:03 AM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 22, 2018, 07:15:40 AM
Citaat van: Jan Borst op oktober 22, 2018, 06:40:00 AM
Hey Alex, sinds de laatste update crasht de app als ik een waarneming probeer te wijzigen of kopieer. Versie 7.22b9 (7559) op Android 8.0.0

Ja, reproduceerbaar, los ik op

Is opgelost in 7.22b10, zojuist in Google Play gezet.

:duim:

SlechtValk

Citaat van: SlechtValk op oktober 07, 2018, 11:24:40 AM
Op 7.22b5 op Samsung Galaxy S5 met 6.0.1.

  • In het overzicht van opgeslagen waarnemingen is {edit}: in het menu {einde edit} een nieuw/test icoontje opgenomen met tekst "Test", hierbij is een al eerder gemeld oud icoontje gebruikt. (zie bijgevoegde afbeelding 1)
  • Dit zelfde icoontje is ook gebruikt in het menu bij het overzicht van waarnemingen "in de omgeving" voor de sortering
  • Het openen van het in item 1 aangehaalde "Test"-item, levert in het donkere thema een onleesbare (witte tekst op witte achtergrond) lijst op (zie bijgevoegde afbeelding 2)
  • De lijst van soorten in de omgeving is (wanneer gesorteerd op soort) {edit}: en het donkere thema geselecteerd is {einde edit} erg moeilijk leesbaar (grijze en witte tekst op lichtgrijze achtergrond) (zie bijgevoegde afbeelding 3)

Te oordelen aan het feit dat het in de huidige versie (7.22b10, 5 beta's verder) (deels) nog niet opgelost is, vermoed ik dat (enkele van) geciteerde problemen aan de aandacht ontsnapt zijn...

Punten 1 en 3 zijn opgelost in de zin van dat het item niet meer aanwezig is.
Punten 2 en 4 zijn ongewijzigd nog aanwezig.

m.a.w. onopgelost zijn:
2 in het scherm van waarnemingen in de omgeving, is in het menu, een oud icoon gebruikt voor de sorteervolgorde. (slechts een cosmetisch probleem)
4 lijst van soorten in de omgeving is (wanneer gesorteerd op soort en donkere thema is geselecteerd) slecht leesbaar door weinig contrasterende kleurkeus (grijze en witte tekst op lichtgrijze achtergrond).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 27, 2018, 19:26:47 PM
m.a.w. onopgelost zijn:
2 in het scherm van waarnemingen in de omgeving, is in het menu, een oud icoon gebruikt voor de sorteervolgorde. (slechts een cosmetisch probleem)
4 lijst van soorten in de omgeving is (wanneer gesorteerd op soort en donkere thema is geselecteerd) slecht leesbaar door weinig contrasterende kleurkeus (grijze en witte tekst op lichtgrijze achtergrond).

Dank, was inderdaad van m'n lijstje verdwenen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Zojuist beta 11 in Google play gezet met daarin een aanpassing voor de landsgrenzen (deze worden opnieuw gedownload!) en bovenstaande twee aanpassingen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op oktober 28, 2018, 11:06:34 AM
Zojuist beta 11 in Google play gezet met daarin een aanpassing voor de landsgrenzen (deze worden opnieuw gedownload!) en bovenstaande twee aanpassingen

Voor wat betreft de landsgrenzen kan ik niet veel zeggen, maar de twee genoemde items zijn idd opgelost.

Wel is er nu een nieuwe kanttekening verschenen...
In het inspreekscherm zijn de twee knoppen (naar tekstinvoer en naar waarnemingen-overzicht) inmiddels samengevoegd in een menu (drie puntjes), echter de teksten in dit menu zijn (zeker in vergelijking met elkaar) nogal nietszeggend... Namelijk: "Waarneming" en "Waarnemingen"... ik zou willen voorstellen dit te hernoemen naar iets in de trant van: "Tekstinvoer" en "Waarnemingoverzicht". En overweeg om hier eventueel ook icoontjes aan toe te voegen... of om hier toch nog een andere implementatie aan te geven (dit mede in samenhang met het volgende).

Deze gelegenheid wil ik graag aangrijpen om een wens die ik al eens eerder geuit heb (kan hem zo snel niet terug vinden) toch nog eens onder de aandacht te brengen voor heroverweging.

Mijns inziens zijn het scherm voor tekstuele invoer en het inspreekscherm namelijk verschillende implementaties van dezelfde functie (zeker als je het vanuit een Model-view-controller-model bekijkt, zijn ze beiden een "view" die een zelfde functie/controller (namelijk het toevoegen van een waarneming) weergeven)... dit overwegende vind ik het heel vreemd dat er vanuit het inspreekscherm wel direct verwezen wordt naar het scherm voor tekstuele invoer (via bovengenoemde menu), maar niet andersom...
Mijn wens is dan ook om dit andersom (dus in het scherm voor tekstuele invoer een direct link naar het inspreekscherm) ook toe te voegen. Zie het als een soort schakelaar tussen de twee invoermodi waarmee je kunt kiezen welke op dat moment het meest geschikt is. Waarbij die schakelaar misschien zelfs vrij letterlijk {voice vs tekst} terug zou kunnen komen in de implementatie.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 28, 2018, 23:02:14 PM
Mijns inziens zijn het scherm voor tekstuele invoer en het inspreekscherm namelijk verschillende implementaties van dezelfde functie (zeker als je het vanuit een Model-view-controller-model bekijkt, zijn ze beiden een "view" die een zelfde functie/controller (namelijk het toevoegen van een waarneming) weergeven)... dit overwegende vind ik het heel vreemd dat er vanuit het inspreekscherm wel direct verwezen wordt naar het scherm voor tekstuele invoer (via bovengenoemde menu), maar niet andersom...
Mijn wens is dan ook om dit andersom (dus in het scherm voor tekstuele invoer een direct link naar het inspreekscherm) ook toe te voegen. Zie het als een soort schakelaar tussen de twee invoermodi waarmee je kunt kiezen welke op dat moment het meest geschikt is. Waarbij die schakelaar misschien zelfs vrij letterlijk {voice vs tekst} terug zou kunnen komen in de implementatie.

Om in jouw terminologie te blijven: er is wél een use case voor de knop voor het spraakscherm in het invoerscherm, namelijk dat het inspreken niet lukt (de Kauw). Er is geen use case voor een knop naar het invoerscherm vanaf het spraakscherm.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 28, 2018, 23:02:14 PM
In het inspreekscherm zijn de twee knoppen (naar tekstinvoer en naar waarnemingen-overzicht) inmiddels samengevoegd in een menu (drie puntjes), echter de teksten in dit menu zijn (zeker in vergelijking met elkaar) nogal nietszeggend... Namelijk: "Waarneming" en "Waarnemingen"... ik zou willen voorstellen dit te hernoemen naar iets in de trant van: "Tekstinvoer" en "Waarnemingoverzicht". En overweeg om hier eventueel ook icoontjes aan toe te voegen... of om hier toch nog een andere implementatie aan te geven (dit mede in samenhang met het volgende).

Die items horen gewoon in het uitklapmenu links. En dan hebben ze ook meteen de gevraagde icoontjes.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jeroenverburg

Citeer
Om in jouw terminologie te blijven: er is wél een use case voor de knop voor het spraakscherm in het invoerscherm, namelijk dat het inspreken niet lukt (de Kauw). Er is geen use case voor een knop naar het invoerscherm vanaf het spraakscherm.

Ik zou toch ook die optie wel handig vinden. Bijvoorbeeld omdat je last hebt met tekstinvoer tgv wisselende lichtomstandigheden, en dan inspreken even makkelijker is, terwijl je even later toch weer liever intikt.

SlechtValk

Citaat van: jeroenverburg op oktober 29, 2018, 13:45:47 PM
Citeer
Om in jouw terminologie te blijven: er is wél een use case voor de knop voor het spraakscherm in het invoerscherm, namelijk dat het inspreken niet lukt (de Kauw). Er is geen use case voor een knop naar het invoerscherm vanaf het spraakscherm.

Ik zou toch ook die optie wel handig vinden. Bijvoorbeeld omdat je last hebt met tekstinvoer tgv wisselende lichtomstandigheden, en dan inspreken even makkelijker is, terwijl je even later toch weer liever intikt.

Dat, of je vingers beginnen te "bevriezen" en die ene hele grote knop indrukken lukt nog net, maar dat typen van de namen niet meer zo goed...

Sidenote: ik ben er vandaag achter gekomen dat het inspreken van "Keep" ook zeer moeilijk is... daar maakt hij steevast "cape" van... (spellen lukt uiteindelijk vaak wel, gecorrigeerd van "Ki E P"

@Alex: Maar goed, mijn verzoek is vooral om het te heroverwegen... ik denk (ben hier niet zeker van) dat het niet een heel grote moeite is om het te maken en zit (vermoedelijk) niets of niemand in de weg... en je maakt er blijkbaar op zijn minst 2 mensen blij mee ;).

Citaat van: Alex Kwak op oktober 29, 2018, 07:03:07 AM
Die items horen gewoon in het uitklapmenu links. En dan hebben ze ook meteen de gevraagde icoontjes.

Oh dat verklaart een hoop! Nouja je zult begrijpen dat dit niet het geval is... (vermoedelijk ten overvloede, maar voor de zekerheid nog even een screenshot toegevoegd, met beide menu's opengeklapt).

Voor zover de reacties op eerdere berichten.



Nu nog iets nieuws :D

Vandaag kwam ik er tijdens de grote storing van Vodafone achter (toen wist ik overigens nog niet dat er storing was) dat er in het inspreekscherm eigenlijk geen indicatie is wanneer je je dataverbinding verloren hebt... Bij GPS wordt er een indicatie gegeven van de nauwkeurigheid, maar dit is bij dataverbinding niet het geval... ja er wordt vooraf gecheckt of je een verbinding hebt alvorens het scherm te tonen, maar als je daarna je verbinding verliest, merk je dat alleen doordat de kwaliteit van de spraakherkenning beduidend slechter wordt.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar misschien is het nuttig om bij de foutmelding aan te geven dat de oorzaak ligt bij het feit dat de netwerkverbinding slecht of niet aanwezig is...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 29, 2018, 23:04:22 PM
@Alex: Maar goed, mijn verzoek is vooral om het te heroverwegen... ik denk (ben hier niet zeker van) dat het niet een heel grote moeite is om het te maken en zit (vermoedelijk) niets of niemand in de weg... en je maakt er blijkbaar op zijn minst 2 mensen blij mee ;).

Als ik oneindig veel tijd had...
Maar ik moet m'n tijd goed besteden, en zelf zie ik in mijn lijst van zo'n 50 openstaande punten belangrijker zaken...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 29, 2018, 23:04:22 PM
Vandaag kwam ik er tijdens de grote storing van Vodafone achter (toen wist ik overigens nog niet dat er storing was) dat er in het inspreekscherm eigenlijk geen indicatie is wanneer je je dataverbinding verloren hebt... Bij GPS wordt er een indicatie gegeven van de nauwkeurigheid, maar dit is bij dataverbinding niet het geval... ja er wordt vooraf gecheckt of je een verbinding hebt alvorens het scherm te tonen, maar als je daarna je verbinding verliest, merk je dat alleen doordat de kwaliteit van de spraakherkenning beduidend slechter wordt.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar misschien is het nuttig om bij de foutmelding aan te geven dat de oorzaak ligt bij het feit dat de netwerkverbinding slecht of niet aanwezig is...

Is zeker iets wat te overwegen is, ik zet het als punt 51 op de lijst.  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De huidige beta staat nu ook in prod als versie 7.22
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!