Nog even n.a.v. mijn melding van eerder:
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=383332.msg2200363#msg2200363Ik meldde problemen met GPS.
Ik stond net op het punt om een nieuw probleem te melden: De laatste tijd kreeg ik voor ik bij het openen van het speech scherm steeds de melding dat er geen gps gevonden was, vervolgens opende die wel en gaf hij de melding opnieuw en vervolgens werkte het schijnbaar vlekkeloos.
Toen ik (door het te proberen te reproduceren bij toeval) ontdekte dat het (vermoedelijk) komt omdat ik mijn GPS op "spaarstand" had staan.
Ik kan op mijn telefoon kiezen uit 3 standen 1) Alleen GPS (gebruikt gps om uw locatie te schatten) 2) Spaarstand (Gebruikt Wi-Fi en mobiele netwerken om uw locatie te schatten) 3) Hoge precisie (Gebruikt GPS, Wi-Fi en mobiele netwerken om uw locatie te schatten).
Blijkbaar gebruikte ik geen werkelijke GPS... ik snap niet waarom hij het op veel plekken in the middle of nowhere (Waar ik dichtbij geen mobiele netwerkpaal laat staan wifi verwacht) soms prima deed, en andere keren niet.
Dus mocht er nog iemand met het probleem zitten dat GPS soms niet goed werkt... check even of hij/zij geen besparingsopties ingeschakeld heeft op zijn GPS instellingen.
En misschien de app dit zelf laten checken (en melding geven dat dit voor problemen kan zorgen en eventueel de mogelijkheid dit aan te passen).
Geen idee of dit specifiek voor de beta is, maar hier maar gemeld omdat hier ook de eerdere melding was en ik immers momenteel een beta versie gebruik.